• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Profesjonalny e-mail

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

21 °c
Columbus
wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Profesjonalny e-mail

przez Redakcja Bizrun.pl
10 stycznia 2012
w dziale: Relacje z kontrahentami, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
84
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Kontakt e-mailowy, to coraz częstszy sposób komunikacji między firmami, a także między firmami i jej klientami. E-mail bywa praktyczną wizytówką, która dużo mówi o danej firmie, jej profesjonalizmie lub jego braku.

Na pierwsze wrażenie wpływ będzie miało już to, jak długo nadawca wiadomości będzie musiał czekać na odpowiedź. Ta nie musi być natychmiastowa, ale powinna nastąpić w ciągu kilku godzin, maksymalnie w ciągu doby.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

WAŻNE! Jeśli mail wymaga przygotowania długiej lub skomplikowanej odpowiedzi, warto adresata uprzedzić w krótkim mailu, w jakim terminie powinien spodziewać się pełnej wiadomości.

E-mail może brzmieć odrobinę mniej profesjonalnie niż pismo wysyłane tradycyjną pocztą. Stąd też w korespondencji elektronicznej przyjęło się np. powitanie „Witam”, które choć krytykowane przez językoznawców (jako takie, które powinno być stosowane tylko w bezpośrednich kontaktach), to jednak w praktyce, w wielu sytuacjach wyparło oficjalne „Szanowni Państwo”. By być w zgodzie z językiem polskim, a jednocześnie nie wywoływać wrażenia dużego dystansu, e-mail można zacząć np. od „Dzień dobry”.

Wiadomość powinna zostać napisana poprawnie, nie tylko z uwzględnieniem zasad ortografii, ale i interpunkcji. Profesjonalna odpowiedź powinna być zwięzła, konkretna, bez wątków nieistotnych dla sedna problemu.

Gdy odpowiadamy na wiele pytań, należy albo stosować gradację, odpowiadając najpierw na sprawy najważniejsze, potem na mniej istotne, albo odpowiadać w kolejności, w jakiej poszczególne kwestie poruszał nadawca wiadomości.

UWAGA! W firmowym e-mailu nie należy nadużywać wykrzykników, pytajników, emotikonów. Nie należy także pisać całych słów dużymi literami, gdyż może to zostać odebrane jako przekazywanie treści podniesionym głosem.

Nie bójmy się odstępów. Aby wiadomość czytało się wygodnie, należy robić linię odstępu co kilka zdań.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: e-mailkorespondencjasavoir-vivrewizerunek
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In