Inaczej jest przeważnie tam, gdzie zatrudnionych jest od kilku do kilkunastu osób. W małej firmie pracownicy mają przeważnie szeroki i różnorodny zakres obowiązków, który wymusza na nich dobrą znajomość tego, czym zajmuje się przedsiębiorstwo.
W związku z tym pracownicy mogą być bardziej zaangażowani w rozwój firmy, bo bardzo bezpośrednio doświadczają tego, jak ich praca wpływa na wyniki finansowe organizacji, w której pracują.
W mikrofirmie także szef zajmuje się często nie tylko zarządzeniem, ale i pozyskiwaniem klientów lub realizacją zleceń. Dzięki temu ma bezpośredni kontakt z ludźmi, dla których świadczy usługi.
Gdy szef i pracownicy są bliżej rynku, mogą reagować szybciej. Samodzielność i szerokie spektrum wykonywanych działań umożliwia bycie elastycznym i pozwala działać szybciej. Jeśli właściciel małej firmy wykorzysta swoją przewagę, wciąż będzie o kilka kroków przed wielkim, ale ociężałym konkurentem.
MP
Fot. Getty Images