WAŻNE! Zespół powinien przygotować najpierw ogólny, a potem szczegółowy harmonogram wykonania projektu.
Gdy wszystko zostanie ustalone, nadchodzi czas realizacji. Ważne jest, aby na tym etapie istniała dobra komunikacja pomiędzy wszystkimi członkami zespołu.
Należy na bieżąco monitorować postępy w pracach i być wrażliwym na ewentualne trudności, szybko na nie reagując poprzez planowanie i wdrażanie rozwiązań.
Na tym etapie często okazuje się, że pod wpływem twardych realiów projekt trzeba zmodyfikować. Kierownik nie może zapominać także o nieustannym motywowaniu zespołu.
Na koniec projekt należy domknąć, porównując ostateczne efekty z pierwotnymi założeniami i rozliczając koszty. Jest to też czas na wyprowadzenie wniosków z przeprowadzonych działań.
Realizowanie małych i dużych zadań firmy w formie projektów dyscyplinuje pracowników, wykorzystuje ich zaangażowanie i intelekt. Pracownicy czując się odpowiedzialnymi za poszczególne projekty, podchodzą do pracy bardziej twórczo, a mniej rutynowo. Zwiększa się efektywność ich pracy, to zaś usprawnia funkcjonowanie firmy.
MP
Fot. Getty Images