• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Zarządzanie czasem w małej firmie

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

niedziela, 25 maja, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Zarządzanie czasem w małej firmie

przez Redakcja Bizrun.pl
20 listopada 2012
w dziale: Planowanie i zarządzanie, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
275
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Jeśli prowadzisz samodzielną działalność gospodarczą, możesz mieć trudności z tym, by ze wszystkim zdążyć na czas. Istnieją jednak sposoby, dzięki którym pomimo czasowych ograniczeń, nie będziesz musiał narażać się na zarzut braku terminowości.

Czym różni się zarządzanie małą i dużą firmą? W małej firmie liczy się wszechstronność. Jej szef musi koordynować, a często także sam wykonywać wszystkie usługi związane z prowadzoną działalnością. Oznacza to konieczność przeskakiwania pomiędzy sprawami czysto administracyjnymi, księgowymi, a także pomiędzy zakupami, świadczeniem usług i obsługą klientów. Trudno skupić się na jednej rzeczy, gdy obok piętrzy się już stos innych, równie pilnych zadań.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Rozwiązaniem może być w takich sytuacjach: planowanie. Być może stwierdzisz, że planowanie to ostatnia rzecz, na którą masz czas, a jednak zachęcam, żebyś sprawdził, czy właśnie planowanie nie pomoże Ci „ujarzmić” czasu.

Po pierwsze – spróbuj podzielić swój dzień pracy na sekcje. Skoro już musisz funkcjonować tak, jakbyś był menedżerem i jednocześnie pracownikiem wielu różnych działów w firmie, postaraj się przynajmniej nie pracować we wszystkich jednocześnie!

Po drugie – jeśli już jesteś w jednym dziale, pozostań tam, dopóki nie skończysz wykonywać zadań z nim związanych. Nie przechodź co chwilę z działu do działu, bo to bardzo nieefektywne.

Po trzecie – ustal priorytety. Zaczynaj od rzeczy najważniejszych, na później odkładając sprawy mniej pilne.

Jak jednak ustalić ważność poszczególnych spraw? Jeden ze sposobów polega na tym, aby ustawić je w kolejności od tych, które mogą przełożyć się na zyski, do tych, które są tylko kwestiami organizacyjnymi.

Ustalając harmonogram zadań w ten sposób, najważniejsze powinno być udzielanie odpowiedzi na te pytania klientów, które mogą przełożyć się na złożenie zamówienia. Nie ma nic ważniejszego od możliwości otrzymania kolejnego zlecenia!

Bardzo ważni, ale nie wymagający już tak raptownego działania są klienci, którzy złożyli zamówienie i oczekują na jego realizację. Na trzecim miejscu ustawić możesz sprawy urzędowo-księgowo-podatkowe, a na końcu kwestie organizacyjne.

Co jednak zrobić, jeśli klient zadzwoni do Ciebie w chwili, kiedy będziesz znajdował się w „innym dziale”? Na to nic nie poradzisz. Jeśli jednak klient oczekuje wiadomości e-mailowej, odpowiedź możesz przygotować następnego dnia rano (staraj się odpowiadać w ciągu 24 godzin).

Gdy już jednak odpowiadasz na maile, odpowiadaj na wszystkie po kolei. Gdy dokonujesz firmowych zakupów, postaraj się od razu kupić wszystko, co jest Ci potrzebne. Gdy wychodzisz, by załatwić ważną sprawę w urzędzie, zaplanuj także wykonanie innych podobnych spraw podczas tego jednego wyjścia.

No tak, pozostaje jeszcze kwestia, kiedy posiedzieć na Facebooku lub pogapić się bezmyślnie w ścianę… Takie odskocznie od pracy też są potrzebne i na nie również możesz przeznaczyć czas – np. pomiędzy pracą w poszczególnych „działach” Twojej jednoosobowej firmy.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images


Tagi: planowaniezarządzanie czasem
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • ZUS Inspektorat w Zawierciu

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Znaleźliśmy przyjaciół wśród klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In