• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Zespoły sprzedażowe – jak nimi zarządzać?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Zespoły sprzedażowe – jak nimi zarządzać?

przez Redakcja Bizrun.pl
28 listopada 2012
w dziale: Human Resources, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
472
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Kolejnym ważnym zadaniem menedżera jest rekrutacja. Znalezienie właściwej osoby do zespołu sprzedażowego nie jest łatwe. Określone doświadczenie, umiejętności i kompetencje powinny być wystarczającą wskazówką, ale nie zawsze potwierdzają trafność wyboru.

Są sprzedawcy, którzy odnajdują się w pracy zespołowej. Nie ma presji indywidualnej, nie ma rywalizacji między sprzedawcami, a jednocześnie wszystkie osobiste atuty sprzedawcy mogą być w pełni wykorzystane.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Są jednak i tacy, którzy świetnie realizują się jedynie w sprzedaży samodzielnej. Czują wówczas większą motywację i adrenalinę, więc zespół nie będzie ich wymarzonym środowiskiem pracy.

Trudność w zarządzaniu zespołem sprzedażowym pojawia się również w kwestii ustalania wynagrodzenia pracowników. Cele są wyznaczane dla całego zespołu, ale u różnych osób mogą być rozliczane w odmienny sposób.

Wynagrodzenie indywidualne jest uzależnione od wyniku całej grupy, ale w połączeniu z oceną kompetencji, motywacji i wkładu, jaki dany członek wnosi do zespołu. Może się więc zdarzyć, że najlepszy sprzedawca ma mniejszą prowizję niż handlowiec sprzedający mniej. System rozliczeń premiowych jest zróżnicowany: od jawnych, standardowych siatek prowizyjnych, po indywidualne umowy z każdym pracownikiem.

Ale praca menedżera zarządzającego zespołami sprzedażowymi to nie tylko trudności. Praca w grupie nie tylko zapewnia lepszą atmosferę, ale także ciągłość obsługi klientów, nawet w przypadku, kiedy ktoś zachoruje, pójdzie na urlop lub opuści firmę.

Zespoły sprzedażowe nie trzymają się sztywno systemu przypisania handlowców do konkretnych klientów i opierania więzi z nimi na „dobrych relacjach osobistych”. W każdej chwili jednego ze sprzedawców może zastąpić w relacji z klientem inny. Działa to lepiej niż system, w którym handlowcy zazdrośnie strzegą swoich kontaktów. Pozwala to także na naukę i rozprzestrzenianie dobrych praktyk, np. przez wspólne wizyty u klientów.

Taki system umożliwia także omawianie niestandardowych oczekiwań i poszczególnych zadań sprzedażowych na forum całego zespołu. Tu także ważną rolę odgrywa menedżer. To on ustala częstotliwość i agendę takich spotkań. Zazwyczaj raz w tygodniu odbywają się spotkania robocze, na których omawia się aktualną sytuację, weryfikuje plany i określa działania na najbliższy tydzień.

Spotkania miesięczne mają natomiast charakter podsumowujący i jednocześnie określający cele na kolejny miesiąc. Spotkania kwartalne i roczne, to czas rozliczeń i wyznaczania nowych celów i strategii.

– Menedżer zespołu sprzedażowego jest poniekąd również jego członkiem, chociaż pełni nieco inną funkcję i realizuje inne zadania. Idealny zespół będzie widział w swoim menedżerze autorytet, coacha i mentora. Powinien on na bieżąco spotykać się z członkami zespołu i być otwarty na wszelkie pytania i sugestie, aby jego pracownicy stale się rozwijali i doszkalali – podkreśla Polska-Kamieńska.

Fot. Getty Images

Strona 2 z 2
Poprzedni12
Tagi: menedżersprzedażzarządzaniezespół
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In