4 proste zasady, które sprawią, że klienci zaczną Cię słuchać

Efektywna komunikacja jest kluczem do sukcesu każdej firmy. Jak sprawić, żeby klient chciał wysłuchać tego, co masz mu do powiedzenia? Poznaj 4 główne zasady dzięki, którym Twoi klienci Cię usłyszą.

Im mniej tym lepiej

Ważne jest, aby każdy komunikat był jasny i skuteczny. Jeśli możesz pominąć słowo, zdanie lub akapit, który nie jest kluczem do zrozumienia całości, zrób to. Na przykład, jeśli sprzedajesz lodówki i starasz się wyjaśnić, dlaczego Twoja lodówka jest lepsza, niż inne na rynku, klient prawdopodobnie nie chce słyszeć o historii związanej z powstaniem firmy.

Język bliski konsumentom

Jeśli pracujesz w branży, gdzie na co dzień korzysta się fachowej terminologii, musisz pamiętać, że klienci nie są zobowiązani do znajomości każdego z pojęć. Unikaj fachowego żargonu, a gdy jest to konieczne zawsze wyjaśniaj znaczenie niezrozumiałych słów.

Wartość dodana

Klienci lubią czuć się wyjątkowo, więc dołączenie czegoś extra zwiększa szansę na zwrócenie ich uwagi. Wartość dodaną może być poradnik dotyczący wykorzystania Twojego produktu, zniżka na kolejne zakupy, albo karta stałego klienta gwarantująca pewne przywileje.

Poczucie humoru

Badania pokazują, że jeżeli coś jest zabawne i przyjemne, znacznie łatwiej zapada w pamięć konsumentom. Warto pokazać markę od wesołej, ludzkiej i przystępnej strony, ponieważ bez względu na to, co robisz, Twój biznes opiera się na relacjach międzyludzkich.