Daj klientowi wybór
Zadzwoń raz, ewentualnie dwa razy (jeśli musisz uzupełnić informacje), nie bądź jednak dla klienta uciążliwy. Na podstawie posiadanej wiedzy przygotuj dla niego ofertę, a najlepiej – 3 oferty do wyboru.
Pierwsza, choć najtańsza, nie powinna być propozycją najkorzystniejszą. Wybierając ją, klient powinien otrzymać to, czego potrzebuje, ale w wersji minimum.
Oferta powinna być tak skonstruowana, by wynikało z niej jasno, że warto odrobinę dołożyć, by otrzymać produkt lub usługę w wersji znacznie korzystniejszej. To środkowa oferta powinna być najlepszym kompromisem między ceną a jakością.
Oferta najdroższa powinna natomiast opłacać się w stosunku do obydwu poprzednich, choć nieco wykraczać poza zaplanowany przez klienta budżet.
Niektórzy klienci zdecydują się na najlepsze, choć najdroższe rozwiązanie, większość jednak będzie poszukiwała dobrej relacji jakości do ceny. Wtedy będą gotowi zrezygnować z pewnych udogodnień, które początkowo uważali za istotne, aby obniżyć koszty.