Gdy zamierzasz rozpocząć biznes lub właśnie zaczynasz pracować na swoim, możesz dużo zyskać, jeśli spróbujesz wykorzystać swoje kontakty. Przydadzą Ci się zarówno Twoi znajomi, jak i znajomi znajomych.
Pieniądze i pomysły są ważne, ale często nie mniej istotne są odpowiednie kontakty. Chodzi o znajomości dwóch rodzajów.
Pierwszą grupę stanowić będą osoby, które mogą być Twoimi klientami. Być może znasz osoby, które korzystały już z Twoich usług lub w inny sposób przekonały się, że jesteś dobrym fachowcem.
Rozpoczynając działalność, przypomnij im o sobie. Zachęć do tego, by stali się klientami Twojej firmy, a także, by polecali Cię swoim znajomym.
Im więcej kontaktów utrzymujesz, tym więcej klientów możesz uzyskać dzięki poleceniom, a więc dzięki marketingowi szeptanemu w jego najbardziej autentycznej postaci.
WAŻNE! Utrzymywanie bogatych relacji towarzyskich ma duże znaczenie z biznesowego punktu widzenia. Im szersza jest sieć Twoich znajomych, tym szybciej rozchodzić się będą wiadomości o Twoich nowych inicjatywach (w tym o produktach i usługach).
Drugi rodzaj znajomości dotyczy ludzi wpływowych w danej branży. Np. jeśli świadczysz usługi reklamowe, utrzymywanie dobrych relacji z osobami, które w innych firmach odpowiadają za budżety na promocję i reklamę może mieć decydujący wpływ na powodzenie Twojego biznesu.