• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Biznes wymaga pewności siebie

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

niedziela, 25 maja, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Biznes wymaga pewności siebie

przez Redakcja Bizrun.pl
18 marca 2013
w dziale: Startuj, Zanim zaczniesz
0
0
POLECEŃ
432
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Naukowcy z University of Melbourne badali pracowników korporacji pod kątem poziomu pewności siebie, który posiadali na różnych etapach edukacji szkolnej i obecnie. Sprawdzali również, jak sobie radzą w pracy i oceniali ich osiągnięcia.

Wyniki tych badań są jednoznaczne i właściwie mało zaskakujące. Im wcześniej badani nabierali pewności siebie, tym większe sukcesy odnosili.

Powiązane wiadomości

Linque Solutions – szansa dla polskich start-upów

Google Campus w Warszawie

Jak zbudować unikalną markę?

Ty także, jeśli chcesz przekonać klientów, kontrahentów, a nawet swoich pracowników, że to, co oferuje Twoja firma jest naprawdę warte uwagi, musisz wykazać się wiarą w siebie. Jeśli naprawdę nie masz wątpliwości, że masz dobrą ofertę, powinieneś w zdecydowany sposób mówić o swojej firmie oraz korzyściach, jakie dzięki niej mogą odnosić klienci.

Gdy pewności brak…

Wyobraźmy sobie spotkanie handlowe. Spotykasz się z kimś, komu zamierzasz sprzedać określoną usługę. Klient spodziewa się więc spotkania z osobą, która będzie w przekonujący sposób opowiadała o ofercie i zbijała naturalne na początku współpracy wątpliwości.

Tymczasem okazuje się, że Ty sam zachowujesz się bardzo niepewnie. Twoja postawa, ton głosu, a w końcu słowa, sugerują, że sam nie jesteś przekonany, czy możesz zaoferować coś interesującego. Kiedy klient pyta o cenę, zaczynasz się wykręcać słowami „na pewno się dogadamy”, a gdy naciska mocniej, wypowiadasz kwotę, od razu zastrzegając, że można ją obniżyć.

Problem w tym, że nawet jeśli wykażesz dużo otwartości, dobrej woli, a nawet elastyczności w odniesieniu do ceny, ale nie wywołasz wrażenia pewnego siebie profesjonalisty, swoimi wątpliwościami niejako „zarazisz” rozmówcę. Po kilku minutach takiej rozmowy on także nie będzie już pewien, czy Twoja firma ma dla niego odpowiednią ofertę.

Zadbaj o podstawy

Oczywiście z dnia na dzień nie zmienisz się z osoby niepewnej w lwa salonowego, jednak startując ze swoim biznesem, zadbaj o podstawowe elementy, dzięki którym od razu wywołasz dobre wrażenie.

Przede wszystkim, z Twojej oferty – bez względu na to, w jaki sposób ją prezentujesz – musi wyłaniać się przekonanie, że jest to dobra oferta.

Osoba czytająca Twoją stronę internetową nie może mieć wątpliwości, że jej autorzy sami nie są pewni swojej przewagi nad konkurencją przynajmniej w jednej określonej dziedzinie, co stanowi wyróżnik firmy. To samo dotyczy folderów, ulotek, a także prezentacji telefonicznych oraz bezpośrednich, podczas spotkań z klientami. Musisz wiedzieć, w czym jesteś lepszy i umieć o tym opowiedzieć (najlepiej krótko i konkretnie).

Podczas spotkania ważne będą także inne elementy. Schludny wygląd (nie zaszkodzi odrobina elegancji), subtelny uśmiech, kulturalne (ale nie czołobitne) nastawienie wobec rozmówcy, czy w końcu umiejętność przejrzystego zaprezentowania oferty. Do tego ostatniego trzeba się po prostu przygotować, ćwicząc wcześniej możliwy przebieg rozmowy „na sucho”.

Podczas rozmowy unikaj zastrzeżeń typu „prawdopodobnie”, „raczej”, „chyba”, „postaramy się”. Zamiast tego używaj sformułowań typu „zapewniamy”, „gwarantujemy”, „zrobimy to”.

Nie zaszkodzi także obrazowe zaprezentowanie tego, co klient osiągnie dzięki współpracy z Twoją firmą, np. „Aby uczestnicy konferencji wyszli z niej zadowoleni, przy wyjściu będą na nich czekały uśmiechnięte hostessy z upominkami”.  W ten sposób wizualizujemy sytuację pożądaną, przedstawiając ją w trybie dokonanym, a nie przypuszczającym.

Przedstawieniu oferty w przekonujący sposób służyć może także odpowiedni entourage – w przypadku prezentacji internetowej będzie to profesjonalny wygląd strony, w przypadku spotkania biznesowego m.in. lokal, w którym odbywa się spotkanie. Być może lepiej zaprosić kontrahenta na kawę do dobrej kawiarni w centrum miasta niż np. spotykać się w ciasnym biurze wynajmowanym tuż obok obskurnej hali produkcyjnej.

Tyle wystarczy na sam początek, abyś od razu mógł wywołać dobre wrażenie i wzbudzić zaufanie. Nie powinieneś jednak na tym poprzestawać. Prawdziwa, głęboka pewność siebie to coś znacznie więcej niż dobrze przemyślane, ale wciąż jedynie „fasadowe” zachowanie. Nad pewnością siebie warto pracować konsekwentnie, bo w końcu trzeba być pewnym swego sukcesu, by naprawdę go osiągnąć.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images


Tagi: motywacjapsychologiasprzedaż
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • ZUS Inspektorat w Zawierciu

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Jak wypełnić druk ZUS ZZA? Instrukcja

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In