Stosunkowo korzystne warunki proponuje sieć sklepów meblowych Abra. Franczyzobiorca musi co prawda dysponować dużym lokalem (min. 600 m), ale sam koszt inwestycji może się zamknąć w kwocie 150 tys. zł (w tym 100 tys. zł kosztują meble ekspozycyjne, na które można otrzymać kredyt kupiecki), co przy tego typu działalności nie jest wygórowaną kwotą. Umowa franczyzowa podpisywana jest na okresy 5-letnie. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 500 zł, a opłata bieżąca stanowi 3 proc. obrotów.
120 tys. zł to optymalna suma inwestycji, potrzebna, aby uruchomić punkt usługowy w ramach sieci Mail Boxes etc. Kwota minimalna wynosi 80 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć 60 tys. zł opłaty licencyjnej. Firma ta wynajmuje skrytki adresowe, świadczy usługi kurierskie, poligraficzne, a do tego wynajmuje biurka na godziny. Umowa franczyzowa zawierana jest na 10 lat.
Około 170 tys. zł netto wymaga inwestycja w najtańszy rodzaj centrum kosmetyki estetycznej BodyConcept, przy czym 70 proc. tej sumy można spłacać w formie leasingu. Body Concept Express B to propozycja dla tych franczyzobiorców, którzy chcieliby działać w miejscowościach liczących od 40 do 100 tys. mieszkańców. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1.200 zł, a opłata marketingowa 1.000 zł netto. W takim centrum świadczone będą usługi fryzjerskie, kosmetyczne oraz doradztwo żywieniowe. Lokal powinien mieć 80-130 m i musi być zlokalizowany w centrum miasta. Licencja podlega odnowieniu co 5 lat.
Jeśli dysponujesz kwotą do 200 tys. zł, suma ta powinna wystarczyć, aby rozpocząć działalność w większości branż usługowych. Wyższe koszty pojawią się wówczas, gdy wymagane jest wysokiej klasy wyposażenie lokalu (np. w gastronomii) lub specjalistyczny sprzęt (np. w branży motoryzacyjnej lub kosmetycznej). Wyższych nakładów często wymaga handel. Przystosowanie lokalu do wymagań danej marki oraz zatowarowanie sklepu często wiąże się z dużymi kosztami, znacznie wyższymi niż otwarcie punktu usługowego.
Marcin Pietraszek