• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak odnieść sukces w branży meblarskiej?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

środa, 29 marca, 2023
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak odnieść sukces w branży meblarskiej?

przez Redakcja Bizrun.pl
29 maja 2013
w dziale: Pomysły na biznes, Startuj
0
0
POLECEŃ
88
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Salony wnętrzarskie i markety budowlane tętnią życiem, a ekspozycje na targach przyciągają tłumy. Jednak ostatnie lata to niełatwy okres dla producentów mebli. W jaki sposób radzą sobie przedstawiciele branży meblarskiej?

5,2% w 2011 i tylko 4,5% w roku ubiegłym – prezentowane przez GUS wskaźniki rentowności ze sprzedaży produktów meblarskich pokazują, że nawet tak silnego sektora nie ominęły echa kryzysu.

Powiązane wiadomości

Linque Solutions – szansa dla polskich start-upów

Google Campus w Warszawie

Jak zbudować unikalną markę?

Również tu wszechobecny spadek popytu wpływa na obniżenie produkcji, a nawet zamykanie części firm. Meble zaliczono do grupy towarów, których ceny były w lutym br. niższe niż w styczniu. Z drugiej strony, Polski rynek to tysiące małych i dużych podmiotów, tworzących wysokiej klasy wyroby, dostępne w kraju i na świecie. Ich kondycja decyduje o atrakcyjności oferty, kształtując pośrednio możliwości urządzania naszych domów.

Nic w przyrodzie nie ginie

Zaciskanie pasa przez konsumentów nie oznacza braku zapotrzebowania na najważniejsze elementy wyposażenia mieszkania, a stosunkowo duża liczba nowych inwestycji budowlanych generuje kolejnych nabywców artykułów wnętrzarskich.

Silniejsze przedsiębiorstwa muszą więc zagospodarować przestrzeń po podmiotach, które nie przetrwały kryzysu. Niektóre stawiają na masowe wytwarzanie tanich, podobnych do siebie kompletów. Inne natomiast realizują strategie kierowania asortymentu do grup docelowych, gotowych inwestować w trwałe, wysokojakościowe rozwiązania.

Znaczna część takich odbiorców znajduje się obecnie poza granicami kraju, choć i wewnętrzni konsumenci mają coraz wyższe wymagania.

Dobro eksportowe

Polska od lat należy do największych eksporterów mebli, a te zajmują jednocześnie czołowe miejsce wśród krajowych wyrobów wywożonych za granicę. Globalna skala kryzysu gospodarczego sprawia jednak, że nasi producenci muszą nieustannie walczyć również o klienta z zewnątrz. Tym bardziej, że dla niektórych eksport stanowi nawet 95% sprzedaży. Starają się więc pokazywać swoją ofertę nie tylko na wystawach sklepowych.

– Udział w międzynarodowych imprezach targowych (w Kolonii, Paryżu, Sztokholmie) to dla nas ważne wsparcie polityki handlowej, pod warunkiem, że jest poparte realną oceną obecności lub możliwości zaistnienia na poszczególnych rynkach – podkreśla Paweł Czapla z firmy Sits, producenta mebli tapicerowanych.

– Miejsca strategiczne dla zbytu mają przypisanych lokalnych przedstawicieli, którzy najlepiej znają ich specyfikę. Tam też skupiamy się na ekspozycji towaru, nie zapominając jednak o uczestniczeniu w innych branżowych wydarzeniach. Dbałość o jak najwyższy przyrost sprzedaży powinna uwzględniać wszystkie, również przyszłe obszary komercyjnej aktywności. Bardzo istotna jest przy tym możliwość dotarcia do klienta pod własną marką.

Siła marki

Zbudowanie wiarygodnego obrazu firmy i jej oferty, a potem dotarcie z nim do osób, które raz na jakiś czas poszukują nowych mebli, to długotrwały, skomplikowany i ryzykowny proces.

Niektóre strategie koncentrują się więc na kreowaniu marki przede wszystkim na poziomie relacji B2B. Wychodzą z założenia, że przekonani do niej dystrybutorzy są najbliżej finalnych odbiorców i mają najlepszy wpływ na ich decyzje zakupowe.

W każdym przypadku meble muszą mieć swój własny, wyróżniający się styl. Czasem wiąże się on z konkretnym, abstrakcyjnym wzorem, często nawiązuje designem i kolorystyką produktów do motywów charakterystycznych dla wybranego kraju czy regionu. Zawsze musi jednak łączyć ciekawą estetykę z wymiarem praktycznym.

– Rozszerzanie zasięgu rynkowego, oparte o jednakową w kraju i za granicą, wyrazistą ofertę, to wyznacznik siły marki, która jest w stanie osiągać wysokie przyrosty sprzedaży nawet w niełatwych dla gospodarki momentach – dodaje Czapla.

Oczywiście bardzo ważne jest stałe badanie konsumenckich gustów, wyrażających się np. w zapotrzebowaniu na funkcjonalną prostotę. Bo samo zapotrzebowanie na meble raczej nie zniknie.

Tagi: eksportmeblerozwój
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Allegro + ryczałt = prosty biznes

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Przywództwo jak sztuki walki

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Co zrobić, gdy bateria w laptopie krótko trzyma?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Uniwersytet kontra Politechnika, czyli trudne decyzje studentów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In