Choć sklep ShoesDay.pl wystartował pod koniec listopada ubiegłego roku, już w pierwszych dniach przyjął pierwsze zamówienia. O pomyśle na internetowy sklep z butami w rozmowie z portalem Bizrun.pl opowiada menedżerka sklepu, Paulina Kukwa.
Marcin Pietraszek: Skąd pomysł na otwarcie właśnie sklepu z butami?
Paulina Kukwa: To prężnie rozwijający się biznes. Z badań wynika, że Polacy coraz częściej kupują w sieci a szczególnie duże sprzedaże odnotowywane są właśnie w branży odzieżowej.
ShoesDay nie działa jednak jak „zwykły” sklep. Asortyment składa się z produktów wystawionych w promocjach trwających do 14 dni. Czy fakt, że trzeba się pospieszyć, aby skorzystać z oferty, rzeczywiście mobilizuje klientki do zakupów?
Zdecydowanie tak. Świadomość, że okazja może się już nie powtórzyć powoduje, iż decyzję należy podjąć szybko, niekoniecznie przemyślaną. Działania te są podejmowane pod wpływem impulsu i ogromnych emocji. To zdecydowanie mobilizuje.
Inna ważna informacja, to dane na temat liczby sprzedanych par każdego produktu oraz liczby tych, które jeszcze są dostępne. Co bardziej skłania do zakupu – to, że w sprzedaży jest już niewiele butów z wybranej kolekcji, czy świadomość, że wiele innych klientek już zdecydowało się na taki sam zakup?
Myślę, że zarówno jedno jak i drugie. Jednak szalę chyba przeważa fakt, że na stanie są ostatnie, pojedyncze pary z danego rozmiaru. To wywołuję świadomość, że możemy stracić niepowtarzalną okazję nabycia butów w super cenie, a co za tym idzie śmielej dokonujemy zakupu, argumentując go sobie w różny sposób.
W jaki sposób pozyskiwane są oferty?
Współpracujemy zarówno z hurtownikami jak i już istniejącymi sklepami prowadzącymi sprzedaż detaliczną. W większości są to najnowsze kolekcje butów, zgodne z aktualnie obowiązującymi trendami mody. W sporadycznych wypadkach wchodzimy we współpracę dropshippingową i bierzemy buty z ostatnich kolekcji – jednak przy wszystkich decyzjach jest obecna stylistka, która czuwa nad tym, aby buty w ofercie sklepu były atrakcyjne i modne.
Nie możemy sobie pozwolić na wprowadzanie przestarzałych i niemodnych już butów, ponieważ ShoesDay.pl to nie outlet. Ideą sklepu jest wprowadzanie do oferty codziennie nowych modeli butów z dużymi rabatami. Podążając za trendami w świecie mody, proponujemy klientkom tylko najnowsze kolekcje w połączeniu z bardzo atrakcyjną ceną.