Kreatywność bierze się z otwartości. Jeśli otworzysz się na różnorakie pomysły, zaczniesz słuchać innych i pozwolisz sobie na odpoczynek, lepiej wykorzystasz czas i możliwości.
Aby mieć dobre pomysły biznesowe i sprawnie je realizować, nie możesz pozwolić sobie na pracoholizm. Pracoholik pracuje dużo, ale nie pracuje dobrze, bo jest na to zbyt zmęczony. A zmęczony umysł nie jest w stanie stworzyć nowej idei, ani wyjść poza schematy. Dlatego dbaj o równowagę pomiędzy pracą i odpoczynkiem. Zadbaj także o czas dla przyjaciół i rodziny.
Spotkania ze znajomymi czy weekend spędzony z rodziną to nie tylko odpoczynek. Możliwe przecież, że w domu będziesz musiał wykonać jakieś pilne prace fizyczne, a przyjaciele opowiedzą Ci o czymś, o czym nie będziesz mógł przestać myśleć. Istotne jest jednak to, że Twój umysł zmieni swoją aktywność.
WAŻNE! Wyjście poza zawodową rutynę, zajęcie się innym typem problemów, to sposoby na pobudzenie kreatywności.
Im więcej różnorodnych aktywności podejmujesz, tym lepiej. Dobrze, jeśli możesz „przeskakiwać” pomiędzy różnymi pomysłami. Prowadzenie działalności biznesowej w kilku obszarach, działalność w stowarzyszeniu, organizacja spotkania dla przedsiębiorców z Twojej branży, to tylko przykłady aktywności, które mogą stymulować Twój umysł.
UWAGA! Stosując na nowym polu rozwiązania, które dotychczas znane były w zupełnie innym obszarze, czynisz swój biznes bardziej innowacyjnym. Dlatego warto mieć szerokie horyzonty i bogate doświadczenia.
Jest jeszcze coś, co sprawi, że przestaniesz myśleć tunelowo – tym czymś jest kontakt z innymi ludźmi. Rozmawiaj z różnymi osobami (także tymi, którzy nie znają ograniczeń Twojego biznesu) o swoich problemach i pomysłach. Proś ich o szczerą opinię. Spróbuj zrozumieć ich punkt widzenia, nie dyskredytując przy tym rozwiązań, które początkowo wydadzą Ci się nie do przyjęcia.
Otwórz się na dialog, podczas którego paść będą mogły nawet najbardziej zwariowane pomysły. Im więcej kreatywności będzie w Tobie i wokół Ciebie, tym więcej innowacji przedostanie się do Twojego biznesu.
Marcin Pietraszek
Fot. Getty Images