• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Poradź się intuicji

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Poradź się intuicji

przez Redakcja Bizrun.pl
24 września 2012
w dziale: Startuj, Zanim zaczniesz
0
0
POLECEŃ
169
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Z wielu stron mogą docierać do Ciebie zachęty, by założyć własną firmę. Gwałtownie rozbudzony zapał może jednak zostać równie łatwo ostudzony poprzez zastrzeżenia, iż wcześniej powinieneś dokonać zaawansowanych obliczeń i analiz.

Nikt nigdy nie powie Ci ze 100-procentową pewnością, że właśnie Ty powinieneś rozpocząć własną działalność gospodarczą. Nikt nie obieca Ci, że na pewno osiągniesz sukces. To dlatego w wielu materiałach poświęconych przedsiębiorczości pojawia się zastrzeżenie, że każdy sam musi dokładnie obliczyć i przeanalizować dany pomysł na biznes, odnosząc go przy tym do swojej własnej, niepowtarzalnej sytuacji.

Powiązane wiadomości

Linque Solutions – szansa dla polskich start-upów

Google Campus w Warszawie

Jak zbudować unikalną markę?

W praktyce nie jest to jednak łatwe. Jeśli tworzysz biznesplan, w puste pola Excela wstawiasz hipotetyczne dane. W jakimś stopniu zawsze zgadujesz, ilu klientów uda Ci się zdobyć w pierwszym, a ilu w drugim roku działalności. Nawet opierając się na historycznych danych podobnych firm działających w tej samej branży, nigdy nie przewidzisz, czy Twój projekt osiągnie takie same rezultaty, tym bardziej, że sytuacja rynkowa w przyszłości z pewnością będzie różniła się od tej z przeszłości.

Siłą rzeczy – w pewnym momencie będziesz musiał dopuścić do głosu intuicję. A im wcześniej zaczniesz jej słuchać, tym lepiej.

Nauka docenia intuicję

Bez intuicji nie mielibyśby dziś takich biznesowych potęg jak Apple, Microsoft czy Starbucks. Nawet niewątpliwie racjonalny Albert Einstein przekonywał, że naukowa wiedza nie zastąpi chwil olśnienia, a on sam największe odkrycia zawdzięczał intuicji.

Dziś badacze z całego świata coraz śmielej donoszą o naukowych dowodach na to, że z intuicji opłaca się korzystać (patrz Focus 9/2012). W gąszczu informacji, analizowanie skomplikowanych danych może być bardzo czasochłonne i wyczerpujące. Intuicja natomiast działa szybko, i jak się okazuje, najczęściej skutecznie.

Ci, którzy w biznesie okazali się największymi wizjonerami, działali na przekór rozsądnym przyjaciołom, ignorowali badania rynku, nie traktowali przesadnie poważnie tzw. twardych danych ani słów ekspertów. Oni po prostu czuli, że ich pomysł jest dobry – uwierzyli w niego, zaangażowali się i osiągnęli sukces.

Jeśli także Ty zaryzykujesz i zdając się na intuicję podejmiesz „szaloną” decyzję, jeśli później okażesz się dzięki niej człowiekiem sukcesu – inni nazwą Cię wizjonerem. Ale pamiętaj – jeśli podejmiesz odważną, pozbawioną solidnych podstaw decyzję, po czym pomysł okaże się klapą – uznają Cię co najwyżej za nieodpowiedzialnego szaleńca. Takie jest ryzyko zdawania się na nieracjonalne impulsy.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: intuicjapsychologiazakładanie
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In