Jak to się stało, że w niedługim czasie od startu serwis został sprzedany niemieckiej firmie?
Po dwóch latach od startu zaczęliśmy szukać inwestora. Rozmawialiśmy z kilkoma polskimi podmiotami, których warunki nie były dla nas satysfakcjonujące. Chcieliśmy być numerem jeden w Polsce. Wtedy też pierwszy raz skontaktowała się nami grupa yd. yourdelivery. Nasze wizje rozwoju były bardzo zbliżone i już po kilku miesiącach udało nam się uzgodnić wszystkie warunki.
Pomimo sprzedaży 100 proc. udziałów w spółce, zapisy w umowie inwestycyjnej w pełni nas satysfakcjonują. Ważny był dla nas dalszy rozwój Pyszne.pl i myślę, że podjęliśmy słuszną decyzję.
Co zmieniło się w zespole i w serwisie po przejęciu przez inwestora?
Z wyjątkiem jednego współzałożyciela, cały wcześniejszy zespół nadal pracuje nad Pyszne.pl. Doszło też wiele nowych osób. Sam serwis przeszedł natomiast rewolucję – otrzymał nowy wygląd i nowy backend (strona administracyjna serwisu www – przyp. red.). W nowym systemie zaimplementowaliśmy wiele funkcjonalności z poprzedniej wersji Pyszne.pl. Doszły też nowe narzędzia jak CRM, czy system ticketów.
Jakie ma Pan plany na przyszłość w związku z rozwojem Pyszne.pl?
Obecnie koncentrujemy się nad rozszerzeniem naszej bazy restauracji oraz wprowadzeniem aplikacji mobilnej. Duże środki przeznaczymy na działania marketingowe. Mamy przed sobą dużo pracy, ale jesteśmy bardzo optymistyczni, jeżeli chodzi o przyszłość Pyszne.pl i rynek zamówień jedzenia przez internet w Polsce.
Przed czym by Pan przestrzegł młodych ludzi, którzy chcą założyć własną firmę?
Przed założeniem firmy należy skompletować odpowiedni team. Zespół złożony z przeciętnych osób ma małe szanse na stworzenie czegoś dobrego. Przestrzegałbym więc przed nieprzemyślanym wyborem współpracowników.
Kolejną ważną sprawą jest umiejętność słuchania krytyki. Opinia innych o produkcie i jego przydatności może zaoszczędzić wiele czasu, energii i pieniędzy. Nawet jeżeli od razu nie zrobimy czegoś optymalnie, zawsze możemy to poprawić. Im szybciej uświadomimy sobie nasz błąd, tym lepiej. W branży IT ludzie bardzo chętnie rozmawiają o projektach. Należy to wykorzystać.
Dziękuję za rozmowę.
Aktualizacja 05.11.2012 r. godz. 16:10 – WYNIKI KONKURSU:
Bon o wartości 50 zł wygrała Agnieszka Pogorzelska
Bon o wartości 25 zł wygrała Anna Sójkowska
Bon o wartości 25 zł wygrała Paulina Kukwa.
Zwyciężczyniom gratulujemy!
Prawidłowa odpowiedź: Z serwisem Pyszne.pl współpracuje około 500 restauracji.