źródło: http://www.toyotanews.pl/
Samochód do firmy ma być niezawodny i tani w utrzymaniu. Kiedyś menedżerowie flot byli skazani na diesle, ale to przeszłość. Teraz nadchodzi czas hybryd.
Auta z napędem hybrydowym już dawno przestały być niszową propozycją dla maniaków ekologii. Bezproblemowa eksploatacja i niski koszt utrzymania hybrydy to walory, które mogą przemawiać do coraz szerszej grupy odbiorców – w tym do zarządców flot.
Hybryda a oszczędność
Patrząc na ceny nowych aut hybrydowych, można mieć wątpliwości co do tego, czy faktycznie ich zakup będzie korzystniejszy niż zakup aut konwencjonalnych. Przykładowo: hybrydowy Volkswagen Jetta jest droższy od odpowiednika z silnikiem benzynowym o podobnej mocy aż o 40 400 zł.
Koszt zakupu to jednak nie wszystko – równie istotne są wydatki na utrzymanie samochodu. A koszt eksploatacji samochodu hybrydowego ze względu na bezawaryjność potwierdzoną w niemieckich rankingach TUV i ADAC (m.in. Toyot i Lexusów) może być znacznie niższy niż w przypadku diesla, w którym znajduje się więcej potencjalnych „generatorów usterek“, jak wtryskiwacze, turbosprężarka czy dwumasowe koło zamachowe. Newralgiczne komponenty w samochodach hybrydowych zużywają się wolniej niż w tych z klasycznym napędem, szczególnie w warunkach miejskich. Dodatkowo, za autami hybrydowymi przemawia wysoka wartość rezydualna, czytaj: wysoka cena przy odsprzedaży.
Nie bez znaczenia są też względy wizerunkowe – firma, która wykorzystuje w swojej flocie hybrydy, postrzegana jest jako postępowa i wrażliwa na środowisko naturalne.
Ile kosztuje leasing samochodu hybrydowego?
Choć producenci samochodów prezentują coraz więcej modeli z napędem hybrydowym, zdecydowanie najbogatszą ofertą mogą pochwalić się Japończycy (m.in. Toyota). Atutem tej marki dla przedsiębiorców jest możliwość skorzystania z wynajmu długoterminowego. Różnicę w stosunku do konwencjonalnego leasingu stanowi cena rat – może być niższa nawet o 60 proc. W raty wliczony jest też koszt ubezpieczenia i obsługi – użytkownik nie musi niczym się martwić. Oczywiście, po okresie wynajmu samochód można odkupić za 20-30 proc. ceny katalogowej.
Hybrydy spełniają zatem wymagania większości firm, są też dostępne na korzystnych warunkach wynajmu długoterminowego. Z tego względu na hybrydy zdecydowała się m.in. firma Provident czy grupa PKT. Jednym słowem, hybryda jako auto do floty to świetna alternatywa dla klekoczących diesli.