Rynek eCommerce mimo szalejącego na świecie kryzysu nie dostaje zadyszki. Według publikowanych na koniec roku różnych badań, jego szacunkowa wartość wyniosła w Polsce w 2011 ok. 18 mld zł. I stale rosła.
Według badania eCommerceIndex, przeprowadzonego przez CubeRoot.pl we współpracy z Empathy Internet Software House w grudniu 2011, blisko 47% sklepów internetowych to niewielkie biznesy, których miesięczne przychody dochodzą maksymalnie do 10 tys. zł (ale i taka kwota zdarza się tylko niewielkiej grupie spośród nich).
Na drugim biegunie znajduje się niecałe 2% sklepów największych, takich, których miesięczna sprzedaż przekracza 3 miliony zł.
– Jak wynika z naszych badań, sklepów, których roczna sprzedaż przekracza milion złotych jest około 1700 w Polsce, czyli niecałe 20% spośród wszystkich sklepów – twierdzi Michał Kraus z Empathy. – Opowiadają one jednak za około 80% całej sprzedaży w sektorze eCommerce.
Dobrą wiadomością dla branży eCommerce jest fakt, że ponad 50% spośród uczestniczących w badaniu sklepów zanotowało w 2011 wyższą sprzedaż niż rok wcześniej.
eCommerce Index to odbywające się co kwartał badania koniunktury w sektorze eCommerce. Prezentowane wyniki pochodzą z fali pierwszej i zostało zrealizowane na próbie 452 właścicieli sklepów internetowych w grudniu 2011.
fot. Getty Images