• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Internauci z Europy Środkowo-Wschodniej

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Internauci z Europy Środkowo-Wschodniej

przez Redakcja Bizrun.pl
13 września 2012
w dziale: Trendy, Wiadomości
0
0
POLECEŃ
528
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Kraje Europy Środkowo-Wschodniej – mimo podobnego poziomu dojrzałości rynkowej – różnią się pod względem profilu społeczno-demograficznego użytkowników sieci.

Przeprowadzona przez Gemius analiza widowni internetowej Turcji, Ukrainy, Białorusi, Chorwacji, Rosji, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Bułgarii, Litwy, Łotwy, Estonii, Węgier, Polski i Czech pozwoliła wskazać szereg cech charakterystycznych dla poszczególnych rynków regionu.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

Kobiety vs. mężczyźni

W większości krajów CEE widownie internetową tworzy porównywalna liczba kobiet i mężczyzn. Do wyjątków należą Turcja i Słowenia. Ponad połowę internautów na tych rynkach (56 proc. w Turcji i 53 proc. w Słowenii – według danych Gemius Audience za grudzień 2011) stanowią mężczyźni.

Co ciekawe, mimo że tureccy użytkownicy płci męskiej najchętniej odwiedzają Google.com, to najbardziej angażującym tę część widowni portalem jest Goldpara.com (serwis biznesowy).

Kobiety z kolei stanowią silniejszą grupę użytkowników sieci na Łotwie (ponad 53 proc. – według danych Gemius Audience za grudzień 2011). Podobnie do męskiej części internetowej populacji w tym kraju, wśród pań niezwykle popularny jest horyzontalny (wielotematyczny i wielofunkcyjny – przyp. red.) portal Inbox.lv. Okazuje się jednak, że kobiety na Łotwie najwięcej czasu spędzają na serwisach społecznościowych – Draugiem.lv oraz Odnoklassniki.ru.

Młodzi vs. dojrzali internauci

Kraje CEE różnią się również pod względem udziału grup wiekowych w rynku online. Najmłodszą populacją może pochwalić się Turcja – internauci w wieku 15-34 stanowią zdecydowaną grupę widowni internetowej tego kraju (ponad 63 proc.).

Na Białorusi oraz na Ukrainie wynik ten jest niewiele niższy i wynosi kolejno 61,3 proc. i 60,9 proc.. Polscy użytkownicy sieci w wieku 15-34 lata stanowią prawie 50 proc. widowni internetowej i spędzają w sieci średnio około 28 godzin w ciągu miesiąca.

Analiza użytkowników sieci wykazuje widoczne różnice w preferencjach i zachowaniu użytkowników w poszczególnych grupach wiekowych. W Turcji ogromną popularnością wśród młodych internautów cieszy się blog Blogcu.com, podczas gdy użytkownicy sieci powyżej 35 lat chętniej zaglądają na portal jednego z popularnych tureckich dzienników – Miliyet.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: badaniaEuropainternet
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In