Polski rynek kawowy wyceniany jest obecnie na 3,15 mld zł. Szanse, jakie stoją przed sektorem kawowym w Polsce, postanowiła wykorzystać CHI Polska S.A. – 5 listopada rozpoczęła działalność nowa marka należąca do spółki: kawiarnie Costa by Coffeeheaven.
Kawa to jeden z najbardziej popularnych napojów na świecie. Szacuje się, że co roku wypijanych jest około 500 miliardów filiżanek kawy. W Europie, średnia roczna konsumpcja „czarnego złota” sięga 6 kilogramów na osobę.
WAŻNE! Przeciętny Polak spożywa o połowę mniej kawy, choć pije ją – zwłaszcza poza domem – coraz chętniej. W ciągu ostatnich 10 lat konsumpcja kawy nad Wisłą wzrosła bowiem o 80 proc! Dane Euromonitor International są dla polskiego sektora kawowego bardzo obiecujące. Do 2015 roku polski rynek kawowy może być warty nawet 5,3 mld złotych.
5 listopada w całej Polsce otwarte zostały kawiarnie Costa by Coffeeheaven. To nowa marka, będąca połączeniem dwóch koncepcji kawiarni należących do CHI Polska S.A.: działającej od 12 lat i będącej najpopularniejszą marką kawiarni w Polsce Coffeeheaven oraz Costa Coffee, marki z 40-letnim doświadczeniem na światowym rynku kawiarni.
Proces wprowadzania nowej marki będzie przebiegał stopniowo. Działające w Polsce pod marką Costa Coffee kawiarnie zmieniły się na Costa by Coffeeheaven. Rebranding poprzedzony został remontem i zmianą wystroju wnętrz kawiarni. Analogicznemu procesowi rebrandingu sukcesywnie poddane będą wybrane kawiarnie Coffeeheaven w całej Polsce. Pierwsze z nich pod nowym szyldem, ze zmienionym menu oraz wystrojem wnętrz, przywitają gości już w listopadzie. Do końca 2012 roku pod szyldem Costa by Coffeeheaven działać będzie około 30 kawiarni.
Przygotowania do wprowadzenia Costa by Coffeeheaven prowadzone były od dawna. W 2010 roku CHI Polska S.A. połączyła się z wywodzącym się z Wielkiej Brytanii konsorcjum Costa Ltd, które posiada ponad 2.500 kawiarniami w 25 krajach i jest częścią grupy hotelarsko-gastronomicznej Whitbread PLC.
Dzięki współpracy, CHI Polska S.A. w styczniu 2012 roku otworzyła pierwsza kawiarnię pod marką Costa Coffee, a w kolejnych miesiącach przejęła pozostałe kawiarnie Costa Coffee, które do dnia przejęcia funkcjonowały na polskim rynku na zasadzie umowy franczyzowej. Obecnie firma jest operatorem ponad 110 kawiarni Costa by Coffeeheaven oraz Coffeeheaven.
– Jesteśmy przekonani, że Costa by Coffeeheaven zapewni nam pozycję najszybciej rozwijającej się marki w Europie Centralnej – mówi Neil Campbell, dyrektor zarządzający CHI Polska S.A.
Wprowadzenie Costa by Coffeeheaven poprzedzone było wieloetapowymi badaniami konsumenckimi. To właśnie polscy entuzjaści kawy zadecydowali o wizerunku marki i ostatecznej ofercie nowej kawiarni.
– To oni na podstawie „ślepych testów” wybrali świeże mleko i mieszankę Mocha Italia stosowaną w Costa Coffee na całym świecie – ujawnia Dorota Szczerbicka, dyrektor marketingu w CHI Polska S.A.
– Kryteria jakościowe tej mieszanki spełnia zaledwie 1 proc. kawy ziaren kawy, które Costa Coffee kupuje i następnie wypala we własnej Palarni w samym sercu Londynu. Ziarna kawy wykorzystywane w Mocha Italia są wypalane metodą zwaną „slow roasting”, która nadaje im pełny aromat i głębszy smak. Firma zwraca uwagę nie tylko na jakość ziaren, ale także na ich wpływ na środowisko naturalne – dodaje Szczerbicka. – Każde ziarno kawy z mieszanki Mocha Italia pochodzi z upraw posiadających certyfikat 100 proc. Rainforest Alliance.
Dyrektor Zarządzający Costa Coffee Europe Middle East India, Andy Marshall wiąże ambitne plany z powstaniem Costa by Coffeeheaven.
– Polska jest dla nas kluczowym rynkiem, ma wielki potencjał. Wiemy, jak tę szansę wykorzystać. Po pierwsze, klienci zawsze są w centrum naszej uwagi. Staramy się stale podążać za ich potrzebami i odpowiadać na nie. Stawiamy także na zespół najlepszych na świecie ekspertów – tłumaczy Marshall.