• Latest
  • Trending
  • All
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Rynek opon zaczyna się ożywiać

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 10 Grudzień, 2019
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Rynek opon zaczyna się ożywiać

by Redakcja Bizrun.pl
20 lipca 2015
in Aktualności, Rynek, Wiadomości
0
0
SHARES
19
VIEWS
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Wraz ze stagnacją na rynku motoryzacyjnym, z jaką mieliśmy do czynienia w ciągu ostatnich kilku lat w związku z kryzysem gospodarczym na świecie, również i rynek oponiarski przeżywał recesję. Obecnie Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Gum podaje, że w roku 2014 i kolejnych latach powinniśmy obserwować ożywienie rynku opon. Świadczą o tym dobre wyniki z poprzedniego roku.

Wyniki sprzedaży na rynku oponiarskim

Rok 2012 był trudny dla całej gospodarki światowej, a w tym dla rynku opon. Wówczas odnotowano aż dwucyfrowy spadek sprzedaży we wszystkich segmentach opon. Po ciężkim dla branży roku, rok 2013 okazał się znacznie lepszy, choć nie dla wszystkich typów obręczy. W Polsce segment opon osobowych i dostawczych notował spadek o 5,65% w 2013 roku w stosunku do roku 2012. Jeszcze większy spadek zanotowano dla opon letnich i sportowych – rzędu 11,6%. Natomiast w segmencie opon zimowych spadek był niemalże niezauważalny – 0,15%. Najlepsze wyniki osiągnięto w zakresie sprzedaży opon 4×4 – wzrost o 15,1%, podczas gdy w Europie zanotowano w tym zakresie wzrost jedynie o 7,7%. W Polsce nastąpił wzrost sprzedaży opon dla samochodów ciężarowych i autobusów o 9%, a dla rynku europejskiego był to wzrost o 7,5% rok do roku.

W skali całej Europy dane dotyczące wyników sprzedaży dla całego rynku opon samochodowych są znacznie lepsze. W segmencie opon dostawczych i sportowych zanotowano spadek rzędu zaledwie 0,7%, a w segmencie opon letnich i sportowych zanotowano wzrost o 1,2%. W zakresie opon zimowych zarejestrowano spadek o 4,1%.

Największe spadki w zakresie sprzedaży opon na tle całej Europy miały miejsce w ubiegłym roku na rynku niemieckim, ale głównie z uwagi na fakt, że jest to największy rynek oponiarski w Unii. Duże spadki notowano również w Polsce. Ożywienie zaś zauważalne było na rynkach francuskim, włoskim, brytyjskim i hiszpańskim.

Oczekiwane wzrosty

Rok 2014 może okazać się znacznie lepszy niż rok 2013, który nie był rokiem przełomu dla rynku oponiarskiego. Sekretarz Generalny Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gum wskazuje, że branża może oczekiwać 2-3% wzrostów w stosunku rok do roku.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Technologie w motoryzacji – jak ścigają się producenci aut?

Technologie w motoryzacji – jak ścigają się producenci aut?

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Gwarancja na samochód: wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Również serwis Oponeo, zajmujący się sprzedażą między innymi opon samochodowych, spodziewa się dwucyfrowej dynamiki wzrostu przychodów, licząc na utrzymanie optymizmu ze strony konsumentów dokonujących zakupów opon w tradycyjnych i elektronicznych kanałach sprzedaży.

Tags: oponyrynek
ShareShareSend
Previous Post

Jak być dobrym szefem?

Next Post

Skuteczne sposoby motywacji pracowników

Next Post

Skuteczne sposoby motywacji pracowników

Jakie formalności są konieczne przy kredycie hipotecznym?

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Bizrun.pl

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Wewnętrzny PR – na czym polega?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Jak się targować? 8 technik

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Konto firmowe do celów prywatnych?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Franczyza do 100 tys. zł – 7 pomysłów

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In