– Jedna z największych oraz najdłużej działających organizacji biznesowych typu non profit na świecie, skupiająca ekspertów ds. komunikacji w biznesie – International Association of Business Communicators (IABC) – otworzyła swój oddział w Polsce.
– Jednym z naszych podstawowych zadań jest wskazanie managerom, w jak istotnym stopniu działania komunikacyjne przekładają się na osiąganie celów biznesowych firmy – zapowiada Justyna Piesiewicz, prezes IABC Poland.
Jednym z filarów działalności IABC w Polsce będzie organizacja cyklu spotkań biznesowych i konferencji. Zostaną one poprzedzone badaniami wśród prezesów, członków zarządów i głównych specjalistów odpowiedzialnych za marketing i komunikację z firm działających w różnych branżach.
– Niestety, zarządy firm często popełniają błędy, obcinając w pierwszej kolejności wydatki na komunikację, która ich zdaniem nie przekłada się bezpośrednio na sprzedaż. Tymczasem rola sprawnej komunikacji biznesowej w dzisiejszych czasach jest szczególnie istotna. Mamy nadzieję, że dzięki naszym działaniom takie podejście ulegnie zmianie – mówi Justyna Piesiewicz.
IABC zostało założone w 1970 r w Stanach Zjednoczonych. Obecnie zrzesza blisko 17.000 ekspertów w dziedzinie komunikacji w biznesie z ponad 80 krajów. Członkowie IABC pracują w najbardziej prestiżowych korporacjach i firmach konsultingowych reprezentując w ponad połowie firmy z listy Fortune 500 oraz Fortune 100.
Są to osoby odpowiedzialne za opracowanie i realizację wewnętrznej i zewnętrznej strategii komunikacji dla korporacji, rządów, organizacji non-profit, instytucji edukacyjnych i firm konsultingowych na całym świecie.