Pierwsze miejsce przypadło producentom artystycznych… urn pogrzebowych!
W miniony piątek 23 marca 2012 r. w siedzibie BRE Banku dziesięciu finalistów tegorocznej edycji Konkursu na Biznesplany zaprezentowało na żywo swoje pomysły na biznes. Za najlepszy Kapituła uznała projekt Piotra Adamika i Wojciecha Szwarca – firmę Funea, kreującą nowe oblicze urn pogrzebowych.
W ramach Konkursu na Biznesplany, realizowanego przez Fundację BRE Banku oraz Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości (AIP), poszukiwane były najlepsze pomysły na biznes, przygotowane przez osoby między 18. a 30. rokiem życia.
W tym roku napłynęło ponad 900 zgłoszeń. Kapituła Konkursowa wytypowała 10 najlepszych biznesplanów. Ich autorzy musieli jeszcze raz na żywo zawalczyć o nagrody.
Na podstawie finałowych prezentacji Kapituła wyłoniła zwycięzców. Główną nagrodę w konkursie – 10.000 zł, tytuł „Pomysł na Biznes Roku 2011” oraz pakiet usług dla startujących w AIP zdobył pomysł Piotra Adamika i Wojciecha Szwarca – projekt Funea.
Funea to młoda, szybko rozwijająca się firma kreująca nowe oblicze urn pogrzebowych. Ich produkty to wysublimowane połączenie litego drewna i artystycznego szkła. Elementy szklane to rękodzieła, co czyni z wyrobów niemalże dzieła sztuki. Dzięki temu każda urna jest unikatowa, a jednocześnie dostępna w przystępnych cenach. Urny wykonywane są z dbałością o najdrobniejszy detal przy wykorzystaniu wysokiej klasy materiałów.
Publiczność była zgodna z werdyktem Kapituły – Funea otrzymała również nagrodę publiczności, którą stanowią szkolenia z zakresu zarządzania wartości 3 tys. złotych.
Drugie miejsce zajął Łukasz Bereza, który zaprezentował projekt Cell Game, będący połączeniem gry miejskiej, mobilnego internetu oraz społeczności. W wyniku tego połączenia uzyskujemy nowe podejście do gier miejskich i do gier wirtualnych (całość opiera się na aplikacji do smartfonów), dodatkowo prowadzony będzie serwis, gdzie będą publikowane wyniki punktowe.
Na podium znalazła się również Ewa Wielgórska i jej firma Cosmetea. Jest to platforma internetowa służąca do porównywania cen kosmetyków, na której możemy wyszukać i porównać produkt wg potrzeb użytkownika, oceny użytkowników czy cen.
Serwis będzie sugerował użycie określonych grup kosmetyków wg profilu użytkownika. Dodatkowym atutem będzie stworzenie internetowej poradni dermatologicznej.
Fot. Getty Images