• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

8 najczęstszych grzechów szefa

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

środa, 29 marca, 2023
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

8 najczęstszych grzechów szefa

przez Redakcja Bizrun.pl
15 marca 2013
w dziale: Przywództwo, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
80
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Na jakie zachowania swoich szefów najczęściej skarżą się pracownicy? Dwóch coachów Jim Hessler i Steve Motenko wynotowało dla amerykańskiego portalu Inc.com uwagi, z jakimi najczęściej spotykają się w swojej pracy.

Na tej liście nie ma niespodzianek.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Wyłania się z niej stereotypowy obraz szefa, który:

  • nadmiernie kontroluje
  • nie słucha
  • unika sytuacji, w której ktoś mógłby zakwestionować jego punkt widzenia
  • nie spełnia obietnic
  • narzuca nierealne terminy realizacji zadań
  • nie ma czasu dla pojedynczych pracowników
  • nie udziela pomocy, gdy pracownik ma problem z jakimś zadaniem
  • jest chaotyczny i impulsywny.

Warto zauważyć, że większość tych zachowań nie musi wynikać ani ze złej woli, ani z głębokich, trudnych do zmiany cech osobowości. Do tego zmiana w zachowaniu względem pracowników nie wymaga jakichkolwiek kosztów, może za to skutecznie przełożyć się na zyski.

Główny zarzut wobec menedżerów, jaki wyłania się z tej listy, to brak świadomości. Szefowie często nie mają poczucia, że są słabymi słuchaczami, czy też, że rzucają słowa na wiatr.

Ale problem może być też głębszy i wiązać się z przekonaniem menedżera, że np. pracownicy nie mogą mieć nic wartościowego do powiedzenia, że bez absolutnej kontroli z niczym sobie nie poradzą, albo przeciwnie, że z każdym problemem powinni uporać się sami.

Bez względu na to, czym motywowane byłyby wymienione zachowania, warto sprawdzić w praktyce, co zmieni się w firmie, jeśli podejście do pracowników ulegnie zmianie.

Nawet jeśli uważasz, że Twoi podwładni są za głupi na samodzielność, sprawdź to! Wyznacz zadania, ale zmniejsz kontrolę choćby na tydzień. Potem sprawdź efekty ich pracy i przekaż im swoje uwagi. Spróbuj jednak przy tym wysłuchać, co pracownicy mają do powiedzenia – spójrz na sprawę także (choć nie tylko!) z ich punktu widzenia. Wyjaśnij, czym różni się Twoje podejście.

Nie obiecuj zbyt dużo, ale jeśli już coś obiecasz, koniecznie dotrzymuj słowa. Nie bój się krytyki, dyskusji, rozmów, a nawet podważania Twoich opinii. I tak masz uprzywilejowaną pozycję, więc inne zdanie w żaden sposób nie stanowi dla Ciebie zagrożenia, a za to może poszerzyć Twoją perspektywę.

Znajduj czas dla pracowników, którzy chcą się Ciebie poradzić lub coś Ci przekazać. Być może usiłując uporać się z codziennymi sprawami, któryś z nich wpadł na genialny pomysł jak usprawnić organizację firmy lub podpić nowy rynek. Daj mu szansę, by Ci o tym powiedział.

Tylko dzięki dobrej i otwartej komunikacji dowiesz się, co naprawdę dzieje się w Twojej firmie, co sądzą o Tobie zarówno pracownicy, jak i klienci, jaki jest odbiór Twoich decyzji i jakie są ich społeczne konsekwencje.

Zarządzanie twardą ręką, połączone z jednostronną komunikacją, w której tylko szef mówi, a pracownicy słuchają, powoduje, że szef staje się coraz bardziej oderwany od rzeczywistości. Gdy nie obchodzą go subtelne sygnały dochodzące najpierw od samych pracowników, a potem od klientów i w końcu od rynku, traci z oczu całą firmę.

WAŻNE! Zewnętrzny sukces firmy w bardzo dużym stopniu zależy od jakości wewnętrznej komunikacji.

Przepływ informacji między poszczególnymi osobami musi być szybki i pozbawiony cenzury. W innym przypadku da się być może zbudować warowny zamek z dworem służącym swemu królowi, ale na pewno nie elastyczną i dynamiczną firmę, szybko reagującą na rynkowe zmiany.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Tagi: menedżerpsychologiaszefzarządzanie
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Allegro + ryczałt = prosty biznes

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Przywództwo jak sztuki walki

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Co zrobić, gdy bateria w laptopie krótko trzyma?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Uniwersytet kontra Politechnika, czyli trudne decyzje studentów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In