• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Co pracodawca ceni u absolwenta?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

21 °c
Columbus
wtorek, 1 lipca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Co pracodawca ceni u absolwenta?

przez Redakcja Bizrun.pl
21 września 2012
w dziale: Human Resources, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
34
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Zdaniem autorów raportu odpowiedź „raczej pozytywnie” należy interpretować jako średnią. Oznacza to, że badane firmy uważają, że absolwenci są na akceptowalnym, a często przewyższającym oczekiwania poziomie. Zwłaszcza jeśli chodzi o potencjał i wybrane kompetencje i kwalifikacje.

Mimo to, wciąż jest wiele obszarów i kompetencji, w których pracodawcy nie są zadowoleni z przygotowania absolwentów – czyli tzw. luka kompetencyjna jest znacząca. Zdaniem pracodawców, u absolwentów najgorzej jest z umiejętnością określania priorytetów, organizacją pracy, poprawną samooceną i komunikacją.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Ekonomiści bardziej komunikatywni

Z badania wynika, że umiejętność efektywnej komunikacji jest najbardziej pożądaną cechą wśród absolwentów (średnia ocena 4,69 na 5 możliwych do zdobycia punktów). Pracodawcy zwracali na nią szczególną uwagę również podczas wywiadów pogłębionych.

Pod pojęciem „efektywnej komunikacji” kryje się komunikacja ustna (np. jasne zaprezentowanie problemu, rozwiązania, wyników pracy, wykonanie prezentacji, dobra autoprezentacja) i pisemna (posługiwanie się programami komputerowymi, sprawne pisanie notatek, itp.).

Pracodawcy lepiej oceniają umiejętności komunikacyjne absolwentów uczelni ekonomicznych. Autoprezentacja i komunikacja stanowią natomiast rozwojowe wyzwanie w przypadku absolwentów uczelni technicznych. Również umiejętność pracy w zespole była podkreślana w rozmowach jako absolutna konieczność.

– Firmy międzynarodowe często bardzo podkreślały również umiejętność współpracy z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, krajów i religii, funkcjonowania w środowisku międzynarodowym. Niezbędna przy tym cecha to otwartość na inne kultury, rozwiązania, sposoby komunikowania się i pracy – mówi Urszula Gąsior.

– Zdaniem badanych, idealny kandydat to taki, który potrafi efektywnie się komunikować, jest otwarty na uczenie się i rozwój, aktywny i zaangażowany w to co robi, potrafi odnaleźć się w każdej sytuacji i pracować w zespole. Te 5 cech najczęściej przewijało się w rozmowach z pracodawcami – konkluduje Gąsior.

Informacje o badaniu

Badanie prowadzone było w maju 2012 roku przez 3 podmioty: Szkołę Główną Handlową w Warszawie, American Chamber of Commerce i Ernst & Young Academy of Business. Badaniem objęto łącznie przedstawicieli ponad 60 podmiotów – głównie średnich i dużych firm, wśród których były podmioty rekrutujące rocznie nawet ponad 200 pracowników. Łączna liczba zatrudnianych przez badane firmy absolwentów wyniosła w roku 2011 ponad 1.400 osób. Z przedstawicielami największych podmiotów rekrutujących rocznie powyżej setki absolwentów przeprowadzono wywiady pogłębione.

Fot. Getty Images


Strona 2 z 2
Poprzedni12
Tagi: absolwencibadaniapracownicy
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Banki chętniej sprawdzają klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In