• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 9 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

przez Redakcja Bizrun.pl
1 października 2012
w dziale: Przywództwo, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
3.4k
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Niektórzy szefowie są naturalnymi liderami, bez wysiłku wzbudzając respekt i szacunek wśród pracowników. Ale pozostali także mogą być dobrymi przywódcami – o ile zechcą się tego nauczyć.

Istnieje mnóstwo elementów, które składają się na to, że niektóre osoby wzbudzają respekt. Nie wszystkie są kwestią wyboru. Badania wykazały, że np. bycie przystojnym mężczyzną i operowanie niskim tonem głosu znacznie ułatwia zawodową karierę. Na cechy fizyczne mamy jednak ograniczony wpływ, choć w tym przypadku na pewno pomóc może dbałość o siebie i ubieranie oficjalnego stroju podczas kontaktów służbowych.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Najważniejsze jednak będą kwestie związane z zachowaniem i kompetencjami. Ktoś, kto dzięki swym cechom fizycznym wzbudza duży szacunek, może go łatwo stracić, jeśli okaże się, że jest osobą, która np. nie dotrzymuje słowa i źle traktuje swoich podwładnych.

Oczywiście można sobie wyobrazić sytuację, w której dana osoba wzbudza najpierw respekt, a później nawet strach wśród pracowników – to jednak zaprzeczenie szacunku, jaki jest w stanie wywołać prawdziwy lider.

WAŻNE! Prawdziwy lider to człowiek, który potrafi jednoczyć zespół pracowników wokół wspólnych idei i celów, skutecznie motywując ich do pracy, która wykonywana jest w przyjaznej atmosferze.

Bycie dobrym przywódcą wymaga przestrzegania 10 zasad.

1. Opanowanie

Jeśli szef łatwo wpada w furię i nie potrafi trzymać emocji na wodzy, w jaki sposób mógłby zapanować nad skomplikowanymi procesami biznesowymi? Nerwowy lider szybko traci w oczach swoich pracowników. Z władzą, siłą i autorytetem kojarzą się spokój i opanowanie.

2. Kultura osobista / szacunek

Dobry lider okazuje szacunek ludziom, którzy mają wspólnie z nim budować sukces firmy. To nie znaczy, że zawsze z każdym pracownikiem się zgadza, ani też, że toleruje błędy lub brak dyscypliny w pracy. Oznacza to jednak, że nawet uwagi potrafi wyrażać w sposób, który nie narusza niczyjej godności.

3. Punktualność

Kto szanuje innych, szanuje też ich czas – najlepszym wyrazem takiego podejścia będzie punktualność. Notoryczne spóźnianie się lub, co gorsze, zapominanie o umówionych spotkaniach może wywoływać wrażenie, że szef jest osobą niepoważną i lekceważącą innych ludzi. Zaufanie łatwo stracić – trudno odbudować.

4. Komunikatywność

Sprawny przepływ informacji to dziś podstawa dobrego zarządzania w firmie. Komunikatywność nie oznacza, że szef powinien przychodzić do firmowej kuchni na „pogaduchy”, ale wskazuje na konieczność precyzyjnego wyznaczania zadań i obowiązków, a także na konieczność informowania pracowników o wszystkich sprawach ważnych dla firmy. Lider powinien zadbać także o sprawny przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi pracownikami. W profesjonalnie zarządzanej firmie nie powinno być miejsca na niedomówienia i domysły.

5. Kompetencje

Szczególnie w kryzysowych sytuacjach prawdziwy lider powinien być w oczach pracowników kompetencyjną gwiazdą. Gdy będzie taka potrzeba, powinien umieć udowodnić, że zna się na sprawach, które są kluczowe dla przedsiębiorstwa. Jeśli jednak coś wykracza poza zakres jego wiedzy, powinien bez wahania (i bez ukrywania tego) skorzystać z umiejętności specjalistów w danej dziedzinie.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: liderprzywództwopsychologiazarządzanie
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Jak wypełnić druk ZUS ZZA? Instrukcja

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • ZUS Inspektorat w Zawierciu

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In