• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Kiedy klient może zwrócić towar?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

środa, 29 marca, 2023
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Kiedy klient może zwrócić towar?

przez Redakcja Bizrun.pl
3 stycznia 2012
w dziale: Porady prawne, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
26
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Jeśli handlujesz przez internet, Twoi klienci mają więcej praw niż gdyby zakupu dokonali w sklepie stacjonarnym.

W wypadku prowadzenia sklepu stacjonarnego, do przyjęcia zwracanego przez klienta towaru zobowiązany jesteś tylko wtedy, gdy dany produkt posiada wady, a Ty nie jesteś w stanie ich zlikwidować ani wymienić przedmiotu na pozbawiony wad. Wówczas jedyne, co pozostaje, to przyjąć zwrot i zwrócić klientowi cenę, jaką zapłacił za daną rzecz.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

WAŻNE! W wypadku reklamacji w sklepie stacjonarnym, właściciel ma obowiązek w pierwszej kolejności zapewnić bezpłatną naprawę towaru, w drugiej (gdy naprawa nie jest możliwa) –  wymienić uszkodzony produkt na pełnoprawny, a w trzeciej (gdy także wymiana nie jest możliwa) – zwrócić cenę, jaką zapłacił klient.

Inaczej jest w przypadku przedmiotów kupionych na odległość, a więc np. na podstawie katalogu wysyłkowego, w sklepie internetowym lub za pośrednictwem aukcji internetowej (dotyczy opcji „Kup teraz”). W takiej sytuacji klient ma prawo do zwrotu zakupionego towaru w ciągu 10 dni od daty jego nabycia.

Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.) mówi, że „Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni”.

W praktyce oznacza to, że klient może zwrócić kupiony towar, o ile odeśle go wraz z pisemnym oświadczeniem o dokonywanym zwrocie. Nie musi przy tym podawać jakiegokolwiek powodu  zwrotu. Sprzedawca ma 14 dni od otrzymania oświadczenia na zwrócenie klientowi należności za towar.

UWAGA! Prawo do zwrotu towaru w ciągu 10 dni NIE DOTYCZY zakupów dokonywanych w formie aukcji z licytacją towaru.

Sprzedawca już na etapie prezentacji towaru powinien powiadomić klienta o przysługującym mu prawie zwrotu. Informacja taka powinna być umieszczona m.in. na stronie sklepu internetowego. Jeśli sprzedawca jej nie zamieścił, przysługujący klientowi termin 10 dni na zwrot towaru zostaje przedłużony do 3 miesięcy.

Zwrotowi nie podlegają:
– artykuły spożywcze
– nagrania audio-video (jeśli usunięto oryginalne opakowanie)
– prenumerata prasy
– przedmioty wykonane lub modyfikowane na indywidualne zamówienie klienta
– towary używane oraz uszkodzone przez klienta.

Koszty odesłania towaru w wypadku jego zwrotu ponosi kupujący.

MP

Fot. Getty Images

Tagi: allegrohandelreklamacjezwroty
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Allegro + ryczałt = prosty biznes

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Przywództwo jak sztuki walki

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Co zrobić, gdy bateria w laptopie krótko trzyma?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Uniwersytet kontra Politechnika, czyli trudne decyzje studentów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In