• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Mindfulness w biznesie

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

21 °c
Columbus
wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Mindfulness w biznesie

przez Redakcja Bizrun.pl
29 czerwca 2012
w dziale: Przywództwo, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
139
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Co ma uważność do biznesu? Pozornie niewiele. Ale pozory w tym wypadku mylą. Uważni dostrzegają więcej szans, są bardziej kreatywni i lepiej radzą sobie z kryzysami.

Pojęcie „mindfulness” tłumaczone jest jako „uważność” lub „uważna obecność”. Odnosi się ono do rodzaju medytacji, ale także do codziennego stylu funkcjonowania.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Mindfulness to taki rodzaj uwagi, który łączy w sobie koncentrację, gotowość do natychmiastowego działania, a także nieosądzającą świadomość chwili. Niektórzy zwolennicy określają mindfulness jako sztukę świadomego życia.

Uważność wymaga stałej obserwacji siebie i tego, co Cię otacza. Jeśli chcesz doświadczyć stanu mindfulness, skup się na bieżącej chwili, na Tu i Teraz. Kiedy jesz, rozkoszuj się smakiem i zapachem potrawy, gdy oglądasz zachód słońca na plaży, podziwiaj piękno nieba, wsłuchuj się w szum fal, doświadczaj dotyku ziarenek piasku, a kiedy rozmawiasz, skoncentruj się na rozmówcy, na jego słowach i niewerbalnych sygnałach.

I tutaj właśnie dochodzimy do biznesowego zastosowania uważności.

Ćwiczenie umysłu w osiąganiu i utrzymywaniu stanu mindfulness, może przynieść Ci bardzo konkretne korzyści:

1) Dostrzeganie istoty problemu. Uważność sprawia, że nie skupiasz się na natrętnym analizowaniu przeszłości ani na zbyt odległym planowaniu. Będąc „tu i teraz” od razu dostrzegasz, co nie działa (lub podejmujesz kroki, by to zbadać) i interweniujesz, by to zmienić.

2) Spokój. Nerwowość spowodowana bywa obawami, że czegoś nie zdążysz zrobić, że coś się nie uda, a więc najczęściej odnosi się do lęku o przyszłość. Jeśli koncentrujesz się na chwili obecnej, nie ma w niej miejsca na takie obawy. Wówczas na bieżąco, konsekwentnie i spokojnie stawiasz czoła wyzwaniom.

3) Dystans. To może być zaskakujące, ale bycie uważnym, choć umiejscawia Cię „tu i teraz”, jednocześnie pomaga spojrzeć na całą sytuację z dystansu. Widzisz pełnię sytuacji, w jakiej się znajdujesz w danym, konkretnym miejscu i czasie. Możesz to rozciągnąć także na właściwe zidentyfikowanie sytuacji swojej firmy w jej rynkowym otoczeniu.

4) Dostrzeganie rozmaitych rozwiązań. To pochodna dystansu. Jeśli potrafisz spojrzeć na firmę tak, jakbyś stał z boku, masz szersze pole widzenia. Z takiej perspektywy dostrzeżesz więcej możliwych rozwiązań, więcej kierunków działań. Przestaniesz tkwić w okowach błędnych kół i lepiej wykorzystasz swoją kreatywność.

5) Zauważanie ważnych sygnałów w relacjach. To bardzo ważna korzyść, która pomoże Ci zarówno w relacjach osobistych, kontaktach z pracownikami, jak i podczas negocjowania ważnych umów. Będąc uważnym, staniesz się dobrym słuchaczem. Skupisz się nie tylko na tym, co Ty masz do powiedzenia, ale przede wszystkim łatwiej Ci będzie docenić punkt widzenia Twoich rozmówców. Uważność oznacza konieczność zwracania uwagi nie tylko na słowa, ale i na gesty. Sygnały niewerbalne mogą bardzo wiele powiedzieć Ci o rozmówcach – zauważysz np. te sytuacje, w których ktoś udaje zainteresowanego rozmową, podczas gdy jego ciało wskazuje na znudzenie, zniecierpliwienie lub irytację. Wiele nieporozumień bierze się właśnie z wzajemnego niezrozumienia sygnałów przez partnerów rozmowy. W biznesie od uważności w relacji zależeć mogą losy olbrzymich konktraktów.

Jeśli chcesz ćwiczyć mindfulness, możesz zapisać się na odpowiedni kurs. Ale możesz także zacząć sam, tu i teraz.

Weź głęboki wdech, potem zrób głęboki wydech. Zastanów się nad tym, co teraz robisz, gdzie jesteś, co czujesz. Postaraj się jak najdłużej „nie odpływać” myślami od bieżących doświadczeń. Nie zawsze będzie Ci się to udawało, ponawiaj jednak takie próby jak najczęściej i staraj się, by trwały jak najdłużej. Po pewnym czasie poczujesz różnicę.

Przeczytaj także: Przywództwo jak sztuki walki

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images


Tagi: medytacjamindfulnesspsychologia
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In