Jako nowoczesny przedsiębiorca, zapewne korzystasz z wielu internetowych kanałów promocji swoich produktów lub usług, takich jak Facebook czy LinkedIn. Warto jednak zwrócić uwagę na nieco staromodną, aczkolwiek niezwykle skuteczną taktykę marketingową, jaką jest poczta pantoflowa.
Według badań 87% właścicieli małych firm twierdzi, że poczta pantoflowa to ich najbardziej skuteczne narzędzie marketingowe. Oto pięć sprawdzonych sposobów, aby ludzie rekomendowali Twój biznes :
Dotrzymuj słowa
Jeśli chcesz, aby klienci ufali Twojej firmie, to najlepszym sposobem na to jest dotrzymywanie słowa i uczciwość. Nie staraj się narzucać wygórowanych cen za produkty i usługi, jeżeli wiesz, że są warte zdecydowanie mniej. Kiedy ustalasz termin realizacji zlecenia, rób wszystko żeby go dotrzymać, bo spóźnienia w realizacji zawsze działają negatywnie na wizerunek firmy.
Proś
Nie bój się prosić swoich klientów o rekomendacje. Jeżeli sprzedajesz swoje produkty za pomocą portali takich jak Allegro, nie zapomnij podziękować za transakcję i poprosić o wystawienie pozytywnego komentarza.
Doceniaj
Bywa, że klient nie zawsze jest zadowolony z produktu lub usługi. Wysłuchaj wszystkich uwag i na ich podstawie staraj się udoskonalać swoją ofertę. Aby nie stracić klienta, zaproponuj mu rekompensatę. Dzięki temu unikniesz negatywnych opinii i sprawisz, że Klient wróci do Ciebie.
Bądź widoczny
Niektóre przedsiębiorstwa częściej zdobywają rekomendację, niż inne, ponieważ są bardziej widoczne w sieci. Mają one strony www, wysyłają newslettery, udzielają się na forach lub prowadzą bloga. Jeżeli jesteś widoczny, klienci Cię zapamiętają.
Pokaż swój profesjonalizm
Najlepszym sposobem, aby uzyskać więcej rekomendacji wśród klientów jest pokazanie, że jesteś świetny w tym, co robisz. Oferując wyjątkową usługę, doskonałe produkty po godziwej cenie i naprawdę dobrą obsługujących klienta sprawisz, że ludzie będą chcieli rekomendować Twoją firmę.