• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Strategia dla Twojej małej firmy

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 1 lipca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Strategia dla Twojej małej firmy

przez Redakcja Bizrun.pl
15 maja 2013
w dziale: Planowanie i zarządzanie, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
511
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Nie ważne, czy strategię dla swojej firmy spisałeś na papierze, rozpisałeś w Excelu, czy jedynie ogólnie stworzyłeś ją we własnej głowie. I tak nie wymigasz się od planowania strategicznego.

Im mniejsza firma, tym bardziej elastycznie musi reagować na zmieniającą się sytuację. W przypadku mikrofirm, prowadzonych często jednoosobowo przez wszechstronnych freelancerów, od błyskawicznego reagowania na potrzeby rynku i konkretnych klientów zależeć może sytuacja finansowa firmy w kolejnych tygodniach i miesiącach.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Nawet wtedy, gdy właściciel firmy jest zarazem jej jedynym pracownikiem, powinien myśleć strategicznie. Jakby mało było kłopotów z ogarnięciem tysiąca bieżących spraw, przedsiębiorca musi planować przyszłość w trzech perspektywach czasowych.

Może to robić bardziej lub mniej świadomie, może też robić to bardziej lub mniej systematycznie, każdy jednak co jakiś czas musi zrewidować swoje spojrzenie na to, w jaki sposób jego firma ma zarabiać pieniądze.

Perspektywa bieżąca (tygodniowa)

Perspektywa bieżąca, to ta przyziemna. Najbardziej skupiasz się na niej, gdy trudno jest Ci związać koniec z końcem, ale lekceważyć nie powinieneś jej nigdy.

Im mniej jesteś przyciśnięty trudną sytuacją bieżącą, tym lepiej. Wtedy możesz spokojnie planować to, co masz do zrobienia w każdym kolejnym tygodniu. Gdy sytuacja jest dobra, nie musisz też wykonywać kroków desperackich, takich jak realizowanie usług za 1/4 ceny, byle tylko nie stracić szansy na jakikolwiek zarobek.

Tak czy inaczej, perspektywa bieżąca jest bardzo ważna, bo pomaga Ci przewidzieć, czy będziesz miał z czego opłacić składki na ZUS, podatki, czy też wynagrodzenia dla pracowników. Warto w każdym tygodniu planować, jaka kwota powinna wpłynąć na konto firmy oraz jakie wydatki musisz pokryć.

W większości branż tydzień, w którym w kasie lub na koncie nie pojawiły się nowe wpłaty, to czas zmarnowany, nawet, jeśli w dłuższej perspektywie widać szanse na lukratywny kontrakt.

Perspektywa krótkoterminowa (miesięczna lub kwartalna)

Prawie każdy przedsiębiorca szacuje swoje przychody i rozchody w danym miesiącu. Taka perspektywa pozwala zazwyczaj dobrze ocenić aktualną kondycję firmy. Warto także zestawiać ze sobą wyniki z kolejnych miesięcy oraz stosować porównanie poszczególnych kwartałów (jest to szczególnie zalecane, jeśli podatki opłacasz kwartalnie).

Patrząc z perspektywy krótkoterminowej, nadajesz swojej firmie kierunek. Planujesz, na jakich zamówieniach, klientach, produktach, segmencie rynku będziesz się koncentrował.

Warto na każdy miesiąc wyznaczyć sobie cel lub też temat przewodni, którym będziesz się zajmował. Prowadząc małą firmę, wiele spraw musisz wykonywać sam, w związku z czym w jednym miesiącu akcent może być postawiony np. na organizację działań reklamowych, a w kolejnym na przygotowaniu i wysyłce ofert do potencjalnych klientów.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: marketingstrategiazarządzanie
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Banki chętniej sprawdzają klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In