• Latest
  • Trending
  • All
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak przeprowadzić burzę mózgów? 8 zasad

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

piątek, 22 Luty, 2019
Bizrun.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Finanse
  • Rozwój
  • Zarządzanie
  • Marketing
  • Startuj
  • Polecamy
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
Bizrun.pl
  • Wiadomości
  • Finanse
  • Rozwój
  • Zarządzanie
  • Marketing
  • Startuj
  • Polecamy
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
Bizrun.pl
No Result
View All Result

Jak przeprowadzić burzę mózgów? 8 zasad

by Redakcja Bizrun.pl
14 czerwca 2012
in Planowanie i zarządzanie, Zarządzanie
0
0
SHARES
0
VIEWS
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Aby stworzyć naprawdę dobry pomysł, nie wystarczy jedna głowa. Im więcej ludzkich umysłów, tym więcej kreatywności. Burza mózgów to doskonały sposób, aby się o tym przekonać.

Owocne przeprowadzenie burzy mózgów wymaga spełnienia kilku warunków. Podstawowy jest jednak jeden – uczestnicy spotkania muszą czuć się swobodnie, nie mogą bać się zgłaszać swoich pomysłów.

Burza zablokowanych mózgów z pewnością nie doprowadzi do rewolucyjnych rozwiązań.

Jakie jeszcze warunki warto spełnić, by odnieśc jak najwięcej korzyści z takiego kreatywnego drenażu umysłów?

1. Sądy odłóż na później

Nie osądzaj pomysłów w momencie, gdy się pojawiają. Gdy jakikolwiek pomysł zostanie skrytykowany, zahamuje to kreatywność nie tylko jego autora, ale i wszystkich pozostałych. Pamiętaj, że wiele osób może czuć intektualny paraliż spowodowany lękiem przed negatywną oceną. W dalszej części spotkania warto wybrać kilka pomysłów wiodących i pochylić się nad każdym z nich, ale bez dezawuowania odrzuconych rozwiązań.

2. Bazuj na pomysłach innych

Słuchaj tego, co mają do powiedzenia inni. Nie skupiaj się tylko na własnej kreatywności. Staraj się „wyciągnąć” jak najwięcej pożytecznych informacji także z rozwiązań pozostałych osób. Nie bój się rozwijać po swojemu nie swoich koncepcji. Daj się zainspirować.

3. Zachęcaj do odważnych pomysłów

Porzuć rutynę, wyjdź poza schematy i… baw się dobrze! Na etapie burzy mózgów możesz pozwolić sobie na najbardziej odjechane rozwiązania. Do takich zachęcaj też pozostałych uczestników spotkania.

4. Dziel się swoimi pomysłami

Jeśli Ty możesz czerpać garściami z pomysłów innych, pozwól, by także inni mogli zbudować coś na Twoich koncepcjach. Niech przekształcają i rozbudowują te idee, które zgłosiłeś jako pierwszy.

5. Skoncentruj się na temacie, nie na rozwiązaniu

Zmierz się ze swoim pomysłem, pozwól mu oddalać się i powracać, oczekuj niespodziewanego. Nie trzymaj się kurczowo jednego rozwiązania – jeśli naprawdę jest najlepsze, z pewnością jeszcze wróci w dalszej części spotkania.

6. Skup się na jednej rozmowie w jednym czasie

Jeśli pracujesz nad rozwiązaniem jednego problemu, skupi się tylko na nim. Podczas jednej burzy mózgów pracuj nad jednym konkretnym tematem.

7. Wizualizuj

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Mówi się, że jeden obraz może zastąpić 1000 słów. Wzbogacaj więc swoje pomysły o ilustracje (najlepiej na widocznej dla wszystkich tablicy), a kiedy opowiadasz o swojej wizji danego rozwiązania, mów obrazowo. Spróbuj wyjaśnić swoją koncepcję na przykładzie, który będzie łatwy do zrozumienia i wyobrażenia dla wszystkich uczestników.

8. Mnóż pomysły

Nie poprzestawaj na jednym pomyśle, nawet jeśli wraca on najczęściej i wydaje się, że to właśnie on powinien zostać podjęty. Dąż do tego, by podczas spotkania wypracować kilka alternatywnych sposobów rozwiązania danego problemu. Na wybór przyjdzie czas później.

Powyższe zasady oparłem o te, które sprawdzone zostały w koncernie Ericsson. To daje duże szanse, że okażą się skuteczne także w Twojej firmie.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Tags: kreatywnośćwspółpracazespół
ShareShareSend
Previous Post

Jak obniżyć koszty dzięki nowym trendom?

Next Post

Krócej czekamy na połączenie z bankiem

Next Post

Krócej czekamy na połączenie z bankiem

Polskie gadżety do płatności zbliżeniowych

BIZRUN.PL

Bizrun.pl

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

Plugin Install : Popular Post Widget need JNews - View Counter to be installed
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Finanse
  • Rozwój
  • Zarządzanie
  • Marketing
  • Startuj
  • Polecamy
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In