– Tak duży odsetek pozytywnych odpowiedzi wynika z panującej obecnie „mody na ekologię” oraz trendów w biznesie; jest także wynikiem wpływu licznych kampanii uświadamiających, realizowanych w ostatnich latach – mówi Marta Galewska, koordynatorka projektu „CSR drogą do innowacji”.
Firmy chcą postępować odpowiedzialnie
Respondenci, w codziennym postępowaniu, działają zgodnie z zasadami CSR.
– Badani utożsamiają je z etycznym zachowaniem. Stąd takie wyniki, mimo faktu, że deklarowali wcześniej nieznajomość definicji CSR – wyjaśnia Szymon Gawryszczak z ARI S.A.
WAŻNE! Respondenci stwierdzili, że ważniejsza jest dla nich inwestycja w szkolenie pracownika niż w sprzęt biurowy (76 proc.). Deklarują także, że korzystniejsze jest zatrudnienie pracownika na umowę o pracę, niż na umowę zlecenie (74 proc.).
W kwestii zakupów biurowych, istotniejsze dla respondentów było mniejsze zużycie energii zakupionego sprzętu, nawet jeśli miałby być on droższy od nieenergooszczędnego odpowiednika (82 proc.). Badani wolą też utrzymywać dobre relacje ze stałymi klientami, niż mieć ich większą ilość, ale niezadowolonych (86 proc.).
Najpopularniejszą aktywnością badanych z zakresu CSR jest przekazywanie pieniędzy i darów na cele społeczne (48 proc.).
Respondenci, którzy zadeklarowali postępowanie zgodnie z wytycznymi CSR w większości (83,33 proc.) nie informują o tym swoich interesariuszy – nie prowadzą kampanii informacyjnych, itp.
Według respondentów, stosowanie się do zasad CSR może przełożyć się na zwiększenie liczby klientów (64 proc.) i wzrost przychodów firmy (61 proc.). Niemal trzy czwarte badanych (71 proc.) uważa też, że działania społecznie odpowiedzialne pomagają ograniczyć koszty zużycia surowców oraz energii.