Respondenci twierdzą również, że CSR przyczynia się do zwiększenia przewagi firm na konkurencją (60 proc.). Badani uważają, że postępowanie zgodnie z zasadami „Społecznej Odpowiedzialności Biznesu” wpływa na zwiększenie lojalności klientów (68 proc.) oraz polepsza wizerunek i reputację firmy (81 proc.).
Rozwój i inwestycje
Połowa respondentów (51 proc.) planuje rozwój swoich firm z uwzględnieniem zaspokojenia potrzeb klientów. Niestety, duża część badanych (29 proc.) nie posiada strategii rozwoju i działa „z dnia na dzień”.
– Taki stan rzeczy wynika prawdopodobnie z braków w tzw. „wiedzy ekonomicznej”, która umożliwiłaby strategiczne planowanie przyszłości firmy – tłumaczy Szymon Gawryszczak.
Wśród inwestycji przeprowadzonych w ciągu ostatniego roku, najczęściej wymieniano poszerzenie oferty i usług (73 proc.) oraz inwestycje ograniczające negatywny wpływ na środowisko (59 proc.).
Polskie firmy radzą sobie coraz lepiej w obszarze CSR. Niestety, nie jest to jeszcze stan, który można by uznać za idealny. Przedsiębiorstwa z reguły ograniczają się do najmniej angażujących działań. Barierę stanowi też brak umiejętności powiązania korzyści, jakie niesie ze sobą CSR, z konkretnymi aktywnościami.
Fot. Getty Images