Gdyby Owerko zraził się niepowodzeniem w branży spożywczej i przerzucił się na transport, po czym zniecierpliwiony brakiem szybkich zysków spróbowałby swych sił na przykład w branży odzieżowej, niewielkie miałby szanse na to, by zdobyć podobną do obecnej sytuacji w biznesie. To nie wyjątek od reguły.
Kiedy Leszek Czarnecki założył w Głogowie Europejski Fundusz Leasingowy, przez pierwsze trzy miesiące nie zdobył ani jednego klienta. To mogło być deprymujące. Dla wielu początkujących przedsiębiorców byłby to wystarczający powód, by zamknąć firmę, zanim generowane przez nią koszty okażą się przysłowiowym gwoździem do trumny. Czarnecki jednak postąpił zupełnie przeciwnie!
Zamiast zamykać firmę, przeniósł ją do Warszawy, gdzie koszty funkcjonowania biura były wyższe, ale gdzie jednocześnie łatwiej zdobyć klientów. Wtedy właśnie na dobre zaczęła się biznesowa kariera człowieka, który od kilku lat nie opuszcza pierwszej trójki w rankingu 100 najbogatszych Polaków tygodnika „Wprost”.
Brian Tracy, autor bestsellerów z zakresu zarządzania, w większości swoich poradników pisze właściwie o jednym, zresztą, wcale tego nie ukrywa! „Gdybym miał teraz pięć minut na wystąpienie przed Tobą i przekazanie tylko jednej myśli, która miałaby Ci pomóc w odniesieniu sukcesów, powiedziałbym rzecz następującą: Spisz swoje cele, opracuj plan ich osiągania i dąż do tego każdego kolejnego dnia” – czytamy we wstępie do książki „Sukces tu i teraz. Osiągniesz wszystko, czego chcesz, szybciej niż się spodziewasz.”
Taka rada wydaje się banalna, może nawet zbyt banalna, by mogła działać. Kiedy przystępujemy np. do zakładania firmy, sądzimy, że sukces zapewnimy sobie poprzez wprowadzenie nietypowej usługi, produkcję wyjątkowo innowacyjnego produktu, a czasem nawet, że powodzenie zagwarantują nam wpływowi znajomi.
Jeśli tak właśnie sądzisz, zaskoczyć Cię może opinia ludzi, którzy w biznesie osiągnęli naprawdę dużo. „Pomysły są tanie i wszędzie ich pełno. Pierwotny pomysł stanowi tak drobną część biznesu, że jest niemal bez znaczenia. Naprawdę liczy się to, jak dobrze go zrealizujesz” – to słowa Jasona Frieda i Davida Heinemeira Hanssona z programistycznej firmy 37signals, którzy swoimi receptami na sukces podzielili się w książce „Zrób to inaczej”.