Szkolenie powinno mieć swój plan. Ustal w punktach, co chcesz przekazać, w jakiej kolejności i w jaki sposób będziesz prezentował poszczególne tematy.
UWAGA! Weź pod uwagę, że pewne kwestie zajmą Ci więcej czasu niż wstępnie zakładasz. Zadbaj o odpowiedni bufor czasowy. Ustal także, z jakich tematów zrezygnujesz, jeśli czas okaże się niewystarczający dla realizacji całego programu.
Na początku szkolenia wyjaśnij powody, dla których się spotykacie. Opowiedz o założonych celach, po czym w sposób obrazowy zaprezentuj korzyści, jakie pracownicy osiągną dzięki tym zajęciom.
Ważne jest, by oni sami mieli świadomość i poczucie, że uczestniczą w czymś ważnym nie tylko z punktu widzenia firmy, ale także ich samych.
Wzbudź zainteresowanie
Dobre przygotowanie i udany początek to połowa sukcesu. Druga połowa to sam kurs. Uwierz w siebie i swoją trenerską moc. Twoim celem jest trafienie do ludzi, podzielenie się wiedzą, pokazanie im nowych umiejętności i możliwości. Wiedząc, że Twoja obecność ma służyć rozwojowi zebranych ludzi, będziesz działał efektywniej.