Nie zawsze przeprowadzenie wewnętrznego szkolenia musisz zlecać zewnętrznej firmie. Jeśli dobrze znasz temat, z którym chcesz zaznajomić pracowników, sam wejdź w rolę trenera. Dobrze się jednak do tego przygotuj.
Zdarza się, że szkolenia przeprowadzane przez szefów lub pracowników danej firmy są nudne, monotonne i niewiele z nich można wynieść. Ale nie musi tak być! Wystarczy, jeśli osoba mająca poprowadzić kurs, dobrze się przygotuje do swojej nowej roli.
Pomyśl o celach i odbiorcach
Zacznij od ustalenia tego, co za pomocą kursu chcesz osiągnąć. Czy chcesz przekazać twarde umiejętności, np. dotyczące obsługi nowego programu komputerowego, niezbędnego dla lepszego przepływu informacji w firmie, czy może celem jest poprawienie poziomu obsługi klienta. Określ, co ma się zmienić w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa dzięki szkoleniu.
Następnie weź pod uwagę, kogo będziesz uczył. Czy będziesz miał do czynienia z grupą zdolnych, ambitnych, zmotywowanych pracowników po studiach MBA, czy może z grupą stażystek, które do Twojej firmy trafiły przez przypadek i podchodzą do swoich zadań bez entuzjazmu.
Twój program szkolenia i metody pracy powinny być dostosowane do odbiorców. Powinieneś dostosować się do nich – mówić zrozumiałym dla nich językiem i pracować z nimi w sposób, który ich zaciekawi, wywoła ich zaangażowanie.