• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

W Polsce rośnie zaufanie do biznesu

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

21 °c
Columbus
wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

W Polsce rośnie zaufanie do biznesu

przez Redakcja Bizrun.pl
23 stycznia 2013
w dziale: Przywództwo, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
297
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Luka zaufania między biznesem a liderami biznesowymi należy do największych (35 proc.) w Stanach Zjednoczonych i Chinach. W Chinach występuje też największa luka (47 proc.) między rządem a urzędnikami rządowymi.

Tegoroczny raport ujawnił też, że naukowcy, eksperci techniczni i zwykli ludzie cieszą się niemal dwukrotnie większym zaufaniem, niż dyrektorzy firm lub przedstawiciele rządów.

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

– Potwierdza to widoczny od kilku trend demokratyzacji. Wpływy i autorytet przechodzą od CEO i liderów rządowych do ekspertów i współpracowników – podkreśla Richard Edelman.

W skali światowej zaufanie do wszystkich instytucji, w tym do biznesu i rządu, zwiększyło się. Trzy spośród czterech instytucji (organizacje pozarządowe, 63 proc.; media, 57 proc.; biznes 58 proc.) przekroczyły historyczne rekordy. Wzrost ten był jednak niepewny, ponieważ zaledwie 17 i 16 proc. spośród tych, którzy ufają odpowiednio biznesowi i rządowi, stwierdziło, że ufają im w dużym stopniu.

Zgodnie z Edelman Trust Barometer, nastąpiła radykalna przemiana, jeśli chodzi o budowanie zaufania do firm. Obecnie interesariusze kładą większy nacisk na zaangażowanie i rzetelność, m.in. na dobre traktowanie pracowników, słuchanie głosu klientów oraz etyczne i transparentne praktyki.

Atrybuty operacyjne, takie jak wyniki finansowe i reputacja „najlepszego” miejsca do pracy, były dwukrotnie ważniejsze w 2008 r. (76 proc.), niż w 2013 r. (39 proc.)

Finansiści na cenzurowanym

Banki i instytucje finansowe pozostają najmniej zaufanymi sektorem. Dotyczy to szczególnie banków w Niemczech (23 proc.), Wielkiej Brytanii (22 proc.), Hiszpanii (19 proc.) i Irlandii (11 proc.). Zaufanie do tych sektorów osiągnęło najniższy punkt w Stanach Zjednoczonych w 2011 r., a w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech w 2012 r. Na dwóch trzecich rynków zaufanie do banków nie przekracza 50 proc., a w skali globalnej jest o 11 punktów niższe, niż w 2008 r.

Z raportu Edelman Trust Barometer wynika, że ten brak zaufania jest spowodowany słabymi wynikami i wrażeniem nieetycznego postępowania. W gospodarkach rozwiniętych działalność banków jest oceniana znacznie niżej, niż na rynkach wschodzących, zwłaszcza w zakresie pożyczek dla małych firm i kredytów hipotecznych.

W skali globalnej więcej niż jedna osoba na dwie (56 proc.) mówi, że wiedziała o zeszłorocznych skandalach w środowiskach bankowych i finansowych (78 proc. w Wielkiej Brytanii), a 59 proc. twierdzi, że przyczyną tych skandali było zachowanie, a ściślej korupcja, niewłaściwa kultura korporacyjna albo złe przywództwo.

– Branża usług finansowych musi agresywniej wyjaśniać swój model biznesowy i zrezygnować z takich terminów, jak transakcje na rachunek własny – uważa Alan VanderMolen, prezes i CEO Global Practices, Edelman. – Interesariusze muszą rozumieć, jak banki zarabiają pieniądze i jak branża pracuje na korzyść ich i całego społeczeństwa.

Z tegorocznej edycji Edelman Trust Barometer wynika, że międzynarodowe firmy z siedzibą na rynkach rozwiniętych cieszą się większym zaufaniem, niż te z rynków wschodzących (najgorzej wypadły Chiny, Indie i Meksyk).

Podczas gdy firmy z rynków rozwiniętych są darzone zaufaniem na całym świecie, firmy z rynków wschodzących zmagają się z brakiem zaufania zwłaszcza na rynkach rozwiniętych. Co więcej, raport ujawnił, że małe firmy cieszą się największym zaufaniem na Zachodzie, a duże przedsiębiorstwa na rynkach wschodzących.

Oto inne kluczowe ustalenia raportu Edelman Trust Barometer 2013:

  • Technologia (77 proc.) i motoryzacja (69 proc.) ponownie okazały się dwiema najbardziej zaufanymi branżami przemysłu.
  • Organizacje pozarządowe pozostają najbardziej zaufaną instytucją; poziom zaufania przekracza tu 50 proc. w 23 z 26 krajów, przy czym cztery spośród pięciu liderów to kraje azjatyckie (Chiny 81 proc., Malezja 76 proc., Hong Kong 76 proc., Singapur 75 proc.).
  • Liderzy biznesowi cieszą się zaufaniem niespełna 50 proc. respondentów na 16 z 26 rynków, a liderzy rządowi niespełna połowy respondentów na 21 rynkach.
  • Dalsza specjalizacja przyczyniła się do wzrostu zaufania do prasy, który rozpoczął się w 2010 r. W populacji ogólnej najbardziej zaufanymi źródłami informacji były media głównego nurtu i wyszukiwania internetowe (oba po 58 proc.). Ponad połowa respondentów z rynków wschodzących ufa wszystkim formom mediów, podczas gdy na rynkach rozwiniętych poziom zaufania jest bardzo zróżnicowany w zależności od typu medium. Jeśli chodzi o media społecznościowe, rynki wschodzące pokładają dwukrotnie większe zaufanie (58 proc.), niż rozwinięte (26 proc.).
  • Niemcy odnotowały największy wzrost zaufania do wszystkich instytucji. Organizacje pozarządowe poszły w górę o 16 punktów, media o 19, biznes o 14, a rząd o 15. Argentyna doświadczyła największego spadku zaufania do wszystkich instytucji.

Fot. Getty Images

Strona 2 z 2
Poprzedni12
Tagi: badaniapolitykaprzywództwotrendyzaufanie
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In