• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Zgoda na przesłanie oferty – czy konieczna?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

środa, 14 maja, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Zgoda na przesłanie oferty – czy konieczna?

przez Redakcja Bizrun.pl
21 maja 2013
w dziale: Porady prawne, Zarządzanie
0
0
POLECEŃ
326
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

W styczniu 2013 roku weszły w życie nowe przepisy. Zmieniły one jedną zasadę dotyczącą rozsyłania informacji handlowych drogą elektroniczną.

Wcześniej w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną znajdował się zapis mówiący, że „Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.”

Powiązane wiadomości

Zmiany w umowach-zleceniach

Zmiany w umowach-zleceniach

Zarządzanie pracownikami w terenie

Efektywna praca zespołowa

Zapis ten uległ jednak „drobnej” modyfikacji. Dodano do niego słowa, które określają, że zasada ta obejmuje odbiorcę „będącego osobą fizyczną”.

WAŻNE! Oznacza to, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, firma wysyłająca ofertę do przedsiębiorcy, nie musi pytać go o zgodę – możliwe jest po prostu przesłanie oferty w pierwszym mailu.

Zmiana ta powoduje skutki zarówno negatywne, jak i pozytywne. Minus wydaje się bardziej oczywisty – oto przedsiębiorca może być zarzucany stertą ofert, których nie chce, a wśród nich mogą znajdować się ciężkie załączniki, które zapychają pocztę i zżerają pamięć komputera (a przecież nie każdy, kto prowadzi działalność, dysponuje najnowszym komputerem i szybkim internetem).

Plus jest natomiast taki, że maile powinny być przesyłane pojedynczo, a nie podwójnie. Przyznaję, że osobiście wolę otrzymać od razu ofertę niż najpierw dostać pytanie, czy chcę ofertę, a potem – jeśli wyrażę zgodę, kolejnego maila ze szczegółami. Myślę, że podobnie jak ja myśli wielu przedsiębiorców, dla których większym spamem są zapytania o możliwość przesłania oferty, niż same propozycje handlowo-biznesowe.

Niektórzy podnoszą wątpliwość, jak należy postępować w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą. Wszak – są to jednocześnie zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby fizyczne.

Jedna z interpretacji mówi, że jeśli wysyłamy ofertę na stronę w domenie firmowej np. biuro@najgorszedelikatesy.eu, wówczas możemy wysłać ją bez pytania o zgodę. Jeśli natomiast wysyłamy na konto konkretnej osoby, np. Jurek.Ogorek@najgorszedelikatesy.eu, o zgodę powinniśmy jednak zapytać. Nie jest to jednak tak oczywiste, tym bardziej, że osoba fizyczna może zamówić domenę o dowolnej nazwie, niekoniecznie powiązanej ani z danymi osobowymi, ani firmowymi. Nazwa adresu e-mail może, ale nie musi powiedzieć nam prawdy o adresacie.

Dlatego bardziej logiczny wydaje się pomysł, aby uzależnić zasadę dotyczącą pytania lub niepytania, od treści oferty. Jeśli kierujemy do klienta ofertę, która ma związek z jego biznesem (np. proponujemy mu wynajem sali konferencyjnej), wtedy o zgodę pytać nie musimy. Jeśli natomiast chcemy, by był naszym klientem-konsumentem (np. chcemy sprzedać mu pojedynczy telewizor), wtedy o zgodę powinniśmy jednak zapytać.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Tagi: dane osobowee-mailmarketingprawo
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • ZUS Inspektorat w Zawierciu

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Znaleźliśmy przyjaciół wśród klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In