Sklepy spożywcze, firmy usługowe – one nie znikną nawet wtedy, gdy internet będzie w naszym życiu jeszcze bardziej wszechobecny niż dziś. Stacjonarny, lokalny biznes wymaga odpowiedniej strategii promocyjnej.
Być może produkty w sklepach internetowych są tańsze, ale sklepy stacjonarne są bliżej, przez co wybrany produkt możemy zdobyć bez czekania na przesyłkę. W przypadku usług sprawa jest jeszcze bardziej oczywista – hydraulik nie naprawi nam kranu przez internet. Klienci potrzebują lokalnych firm. Jak jednak dotrzeć do tych, którym mamy coś do zaoferowania?
W wypadku firm działających w sposób tradycyjny, promocja w internecie może mieć znaczenie wspomagające, podstawą powinny być jednak działania realizowane „w realu”. Warto wykorzystać sprawdzone sposoby.
Szyld
Twoja firma powinna być wyraźnie i estetycznie oznaczona. Dobrze, jeśli zainteresowany klient z daleka będzie widział miejsce, którego szuka. Czytelny szyld, z którego będzie jednoznacznie wynikało, czym zajmuje się firma, to podstawa. Nieraz przydają się także dodatkowe tablice lub strzałki. Warto o nich pomyśleć szczególnie wtedy, gdy do firmy nie wchodzi się głównym wejściem lub gdy nie znajduje się ono bezpośrednio przy ulicy.
Ulotki
Kto dziś czyta ulotki? Prawie nikt. Prawie. Pomyśl jednak – jeśli szukasz szkoły językowej, a ktoś wręcza Ci ulotkę z informacją o nowej szkole tego typu w Twoim mieście, pewnie się nią zainteresujesz. Jeśli psuje Ci się samochód, a za wycieraczką znajdujesz adres nowego serwisu, nie wyrzucisz tej ulotki bez czytania. A jeśli jeszcze byłaby tam informacja, że ulotka jest kuponem rabatowym i po jej okazaniu otrzymasz 20% zniżki na wybraną naprawę?