Jeśli chcesz mieć własną firmę, musisz być aktywny. Guy Kawasaki w książce „Sztuka rozpoczynania” twierdzi, że w biznesie działanie jest ważniejsze niż planowanie.
Jeśli chcesz poważnie zajmować się biznesem, na początku powinieneś mieć wizję. I nie chodzi tu o wizję bycia bogatym (choć niektórzy twierdzą, że wizualizacja bogactwa także pomaga), ale o pomysł na to, co chcesz zaoferować swoim klientom.
Kawasaki pisze: „Zrób coś znaczącego”. Jest to zachęta, byś pomyślał jak Twoje usługi i produkty mogą zmienić rynek oraz życie Twoich klientów. Określ, jaką nową jakość chcesz wnieść poprzez stworzenie firmy. Jeśli będziesz miał świadomość, że robisz coś ważnego i że nie kierują Tobą jedynie egoistyczne pobudki, łatwiej Ci będzie osiągnąć własne cele i przekonać do nich innych.
W kolejnym kroku Kawasaki zaleca stworzyć mantrę. „Zapomnij o sformułowaniu misji; misje są długie, nudne i nieistotne” – twierdzi autor „Sztuki rozpoczynania” i proponuje, by początkujący biznesmen zamiast misji stworzył krótkie hasło, łatwo zapadające w pamięć i wyrażające sedno działalności.
Autor podaje przykłady: „Prawdziwe sportowe przeżycia” to mantra Nike, a hasło „Rodzinna rozrywka” wyraża ideę biznesową Disneya. Mantra odzwierciedla sens, cel działalności danej firmy.
WAŻNE! Być może najważniejsza jest trzecia rada, która brzmi „Ruszaj się”. Jeśli chcesz być przedsiębiorcą, nie możesz ciągle siedzieć w fotelu i opracowywać teoretycznych planów swojej działalności.