• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Postanowiliśmy zrobić to, co niemożliwe

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

środa, 29 marca, 2023
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Postanowiliśmy zrobić to, co niemożliwe

przez Redakcja Bizrun.pl
17 października 2012
w dziale: Rozmowa Bizrunu, Startuj
0
0
POLECEŃ
37
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Powiązane wiadomości

Linque Solutions – szansa dla polskich start-upów

Google Campus w Warszawie

Jak zbudować unikalną markę?

Z wykształcenia jest japonistką, z doświadczenia marketingowcem. Dzięki kreatywności i odwadze stała się jednak… producentką butów.

O kim mowa? O Aleksandrze Jarośkiewicz, która wraz z przyjaciółmi stworzyła internetowy sklep, w którym klienci sami projektują buty dla siebie.

Marcin Pietraszek: Fun in Design właśnie zwyciężył w konkursie Startup Fest. Co Pani zdaniem zaważyło na tym, że ten nietypowy „sklep z butami” pokonał wszystkich konkurentów?

Ola Jarośkiewicz: Kilka czynników. Po pierwsze to, że w gronie finałowej „piętnastki” był to jedyny projekt, który oferuje klientowi gotowy produkt.

Po drugie, Fun in Design to połączenie mody i technologii i wydaje mi się, że ta kombinacja i ten model biznesowy przyciągnął uwagę mentorów Startup Festu. Ponadto, działamy od marca i mogliśmy pochwalić się konkretami, przede wszystkim cyframi, które chcemy zwielokrotnić.

Nasz projekt w pewnym sensie odstawał od kanonu prezentowanych projektów i w dużej mierze właśnie to zaważyło na tym, że zostaliśmy zauważeni i nagrodzeni.

Kiedy i w jaki sposób zrodził się pomysł na Fun in Design?

Jak to zawsze w takich historiach bywa, było w tym trochę przypadku. Wraz z moim znajomym, Pawłem Koconem, doszliśmy do wniosku, że jesteśmy na bardzo podobnych etapach kariery zawodowej i czas pomyśleć o czymś swoim. Paweł jest PR-owcem, do kompletu zabrakło nam kogoś, kto zna się na sprzedaży. Tak dołączył do nas Mikołaj Lenart, tzw. sales manager, z którym poznaliśmy się jeszcze na studiach.

Pozostało nam tylko znaleźć pomysł na biznes. Po swoich podróżach po Japonii, z garścią inspiracji, odbyłam wirtualną wycieczkę po całym świecie i przygotowałam trzy propozycje.

Jedną z nich był australijski Shoes of Pray, na który natrafiłam w Kioto, a potem dokładnie obejrzałam w sieci. Jest to portal, który daje możliwość projektowania butów przez internet. Ponieważ pomysł ten wydał nam się kompletnie niemożliwy do zrealizowania, postanowiliśmy go wdrożyć. Pomyśleliśmy, że jeśli uda nam się z butami, to uda nam się z każdym kolejnym produktem.

Co było najtrudniejsze na drodze od pomysłu do realizacji?

Jest taki tekst w „Ziemi Obiecanej”: ja nie mam nic, ty nie masz nic, to razem mamy tyle, w sam raz tyle, żeby wybudować wielką fabrykę. Mówiąc wprost, wszystko było trudne, ponieważ musieliśmy zacząć od kopania fundamentów. Nie mieliśmy żadnego zaplecza produkcyjnego, technologicznego. To, co mieliśmy, to zapał i kontakty.

Zadziałał system rekomendacji i poleceń. Ktoś kogoś znał, podesłał adres, pomógł w zorganizowaniu spotkania. Tak w ponad pół roku znaleźliśmy producenta, przygotowaliśmy ofertę produktową i odpaliliśmy stronę.

Nie byłoby to jednak możliwe zupełnie bez pieniędzy. Jakich nakładów wymagało stworzenie firmy? Czy środki te pochodziły z Państwa oszczędności, czy od zewnętrznych inwestorów?

To był ten kolejny plus pracy w korporacjach. Każdy z nas odłożył na czarną godzinę trochę gotówki, którą mogliśmy zainwestować.

Fun in Design to ciekawy koncept, zgodnie z którym klient sam wybiera wzory i kolory, niejako samodzielnie projektując buty dla siebie. Ale jestem ciekaw jak to wygląda od drugiej strony? Co się dzieje, gdy klient złoży zamówienie?

Każde zamówienie to pojedyncze, indywidualne zlecenie, które trafia na produkcję. Rzemieślnicy szyją ręcznie buty zgodnie ze specyfikacją określoną przez klienta. Zresztą, zainspirowani programami z cyklu How it’s made przygotowaliśmy własny film pokazujący proces produkcji naszych butów od kuchni.

Zobacz film na drugiej stronie artykułu

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: inspiracjapomysłrozmowa
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Allegro + ryczałt = prosty biznes

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Przywództwo jak sztuki walki

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Co zrobić, gdy bateria w laptopie krótko trzyma?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Uniwersytet kontra Politechnika, czyli trudne decyzje studentów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In