Znajdujesz odpowiedni lokal, podpisujesz umowę, a potem wprowadzasz pod określony adres swoją firmę. Prawda, że proste? Niezupełnie. Zanim podpiszesz umowę, zwróć uwagę na to, by była precyzyjna i wyczerpująca.
Już w momencie oglądania lokalu, który chcesz wynająć, zwróć uwagę na kilka podstawowych spraw – np. czy w lokalu jest sprawne ogrzewanie, czy jest skuteczna wentylacja, czy przez okna wpada dużo światła, czy okna są szczelne, w jakim stanie jest instalacja sanitarna itp.
Warto jednak od razu dopytać czy w lokalu będzie można wykonywać przeróbki i w jakim zakresie. Jeśli w budynku nie ma internetu, to czy właściciel zgodzi się na jego kablowe podciągnięcie (warto sprawdzić także u operatora internetu, czy istnieje możliwość wykonania instalacji pod danym adresem).
Zwróć uwagę na kwestie bezpieczeństwa. Czy w budynku jest ochrona? Czy działa system alarmowy? Jakie zamki będą chroniły wejścia do Twojego biura. Jeśli są słabe, to czy można je zmienić?
UWAGA! Upewnij się czy pod budynkiem jest parking, a nawet jeśli tak, to czy wynajęcie lokalu daje Ci prawo do korzystania z niego. Sprawdź, czy dostępne będą miejsca parkingowe dla klientów i pracowników.
Zapytaj, czy możliwe będzie korzystanie z lokalu w weekendy. Czy budynek jest otwarty całą dobę, czy tylko w określonych godzinach?