WAŻNE! Zwróć jednak uwagę na coś jeszcze. Jeśli chcesz kogoś przekonać do ważnych dla Ciebie spraw, powinieneś być szczery i autentyczny. To, co mówisz, powinno być naprawdę spójne z Twoimi przekonaniami.
Zwróć uwagę na feedback
Podczas rozmowy upewnij się, czy pracownik podziela Twój system wartości. Zwróć uwagę, co jest ważne dla niego. Być może tej akurat osoby nie przekonają argumenty o podwyżce, za to możliwość awansu lub ciekawego szkolenia okaże się obietnicą wartą wysiłku.
Dostosuj się do rozmówcy. Mów do niego, ale i słuchaj go uważnie. Bądź wrażliwy na oddźwięk (feedback) z jego strony. Okazuj zainteresowanie i zachęcaj do reakcji.
Postępując w ten sposób, możesz zjednać sobie ludzi i przekonać ich do swoich pomysłów. Wszystko to jednak nie powinno wynikać z samego wyrachowania, fałsz bowiem może się sprawdzić jedynie na krótkim dystansie.
Jeśli pracownicy stwierdzą, że Twoje słowa nie są szczere, a Twoje działania nie są zgodne z Twoimi obietnicami, mogą szybko uodpornić się na stosowane przez Ciebie techniki.
MP
Fot. Getty Images