Osoba introwertyczna i pracująca dotychczas w dwuosobowym biurze, może mieć trudności z przystosowaniem się do pracy w dużym pomieszczeniu, w którym znajduje się jednocześnie kilkudziesięciu innych pracowników, itd. Na cechy osobowe powinieneś patrzeć przez pryzmat stanowiska, na które rekrutujesz.
Pamiętaj także, by umożliwić kandydatowi zadanie pytań na temat firmy i stanowiska, o które się stara. Spróbuj zaspokoić jego ciekawość przynajmniej w podstawowych sprawach.
W pewnym momencie trzeba omówić sprawy finansowe. Przyjętym zwyczajem jest, by to kandydat proponował wynagrodzenie, jakiego oczekuje. Może określić to widełkami, nie powinny być one jednak zbyt szerokie. Jeśli zaproponuje wynagrodzenie od 2 do 5 tysięcy złotych, poproś o doprecyzowanie, czy oczekuje raczej 2-3 tys., czy 4-5 tys. zł.
UWAGA! Wynagrodzenie, które ostatecznie zaproponujesz wybranemu kandydatowi, nie powinno rażąco odbiegać od jego wstępnej propozycji.
Na zakończenie podziękuj kandydatowi za poświęcony czas. Postaraj się, by ze spotkania z Tobą wyniósł dobre wrażenie, nawet jeśli nie zostanie zatrudniony. Ustal, kiedy powinien spodziewać się odpowiedzi w wypadku, gdy zostanie wybrany lub gdy będziesz chciał przeprowadzić jeszcze jedną rozmowę.
Na wizerunek pracodawcy bardzo pozytywnie może też wpłynąć praktyka (niestety, wciąż rzadko stosowana w Polsce) wysyłania po zakończeniu rekrutacji e-maila z podziękowaniami do wszystkich kandydatów, którzy ostatecznie nie zostali zatrudnieni. Warto znaleźć na to czas.
MP
Fot. Getty Images