Bez względu na to czy zajmujesz się małym, czy dużym biznesem, mając wizję tego, co chcesz osiągnąć, łatwiej i szybciej osiągniesz cel.
Bądź uważnym obserwatorem, wyznaczaj cele i konsekwentnie idź do przodu. Nawet, jeśli najważniejsza jest wytrwałość, ona sama zda się na nic, jeśli nie określisz celu, do którego ma Cię doprowadzić.
Ustal, co chcesz osiągnąć
Zanim wyjedziesz na wakacje, wcześniej ustalasz konkretny cel podróży. Podobnie powinieneś zrobić w kwestii firmy. Ustal, jaki cel chcesz osiągnąć, kim chcesz być, do czego dążysz.
Czy chcesz, aby Twoja firma miała największy udział w swojej branży na terenie województwa lubelskiego? Czy może Twoim celem jest pozyskanie 50 klientów miesięcznie? A może chcesz znaleźć się wśród 10 najszybciej rozwijających się firm sektora IT w kraju?
Ustal konkretną wartość, po której poznasz, że osiągnąłeś założony cel. Tak, byś kiedy to już się stanie, mógł to stwierdzić bez żadnych wątpliwości.
Określ, ile czasu potrzebujesz
Czas nie zawsze jest najważniejszy. Być może dojście do celu zajmie Ci więcej niż planujesz i nie musi to oznaczać problemów. Ale żebyś mógł potem określić, czy się spóźniasz, czy może jesteś u celu przed czasem, powinieneś ustalić harmonogram.
Bądź dobrym obserwatorem
Twoja wizja nie powinna powstawać w całkowitym oderwaniu od rzeczywistości. Obserwuj klientów – jakie są ich wybory, jak ich preferencje zmieniają się w czasie. Obserwuj konkurentów. Śledź rynkowe trendy.
Stwórz wizję
Mając wiedzę o przeszłości i teraźniejszości, próbuj przewidywać przyszłość. W jakim kierunku zmierza Twoja branża? Jak Twoje usługi bądź produkty powinny funkcjonować w przyszłości? Wyobraź sobie swoją firmę za 5 lat, potem za 10.