Jeśli wszystko robi sam, nie zajdzie daleko. O jego menedżerskiej dojrzałości świadczyć będzie jego zaufanie do osób, którym może powierzyć ważne sprawy.
On sam powinien skupić się przede wszystkim na sednie działalności firmy – na koordynowaniu pracy dobrze dobranego zespołu.
Myśl strategicznie
Powinieneś mieć wizję swojej firmy, wiedzieć jakie wartości są dla niej ważne i znać jej cele krótko- i długoterminowe. Od szefa oczekuje się także, by miał strategię dotyczącą sposobów osiągania tych celów.
To Ty powinieneś wiedzieć, co firma chce osiągnąć i jak tego dokona. Nie możesz jednak tej wiedzy trzymać tylko dla siebie. Ważne, by pracownicy znali i podzielali strategię firmy, w której pracują. Zadaniem szefa jest wyjaśnić cele i przekonać do nich cały zespół.
Jeśli uda Ci się zrealizować wszystkie te punkty, prawdopodobnie nie tylko wiele zyskasz w oczach pracowników, ale przełoży się to również na efekty finansowe Twojej firmy. Szef doskonały, to bowiem skuteczny lider, który przy wsparciu zadowolonych pracowników wspólnie z nimi osiąga sukcesy.
MP