Przeprowadzono wiele badań dotyczących cech pożądanych przez pracownika u menedżera. Ich wyniki różnią się jednak nieznacznie. Z wszystkich wynika, że abyś był dobrym szefem, powinieneś zwrócić uwagę na kilka obszarów Twoich relacji z pracownikami.
Bądź otwarty
Jest bardzo prawdopodobne, że Twoi pracownicy mają ciekawe pomysły na usprawnienie pracy, udoskonalenie oferty firmy lub na poprawę obsługi klienta. Zachęcaj ich do tego, by zgłaszali swoje pomysły.
Z szacunkiem traktuj także te propozycje, które wydają Ci się beznadziejne. Jeśli będziesz wyśmiewał lub krytykował pomysły pracowników, jedynie zniechęcisz ich do aktywności – nie rób tego.
Wykaż się empatią
Pracownik to też człowiek. Warto próbować zrozumieć jego punkt widzenia. Dobry szef potrafi postawić się w sytuacji pracownika, zrozumieć i uszanować jego odmienne spojrzenie na pewne sprawy. Dzięki temu może zarządzać ludźmi w sposób, który nie będzie dla nich uciążliwy.
Doceniaj
Nie jest prawdą, że pracowników zmotywować mogą jedynie premie, nagrody i podwyżki. Bardzo ważne jest dla nich to, by ich praca była doceniana również na poziomie relacji.