Współpraca z konkurentem – czy to jakiś żart? Nie! Są sytuacje, w których wspólne działania mogą okazać się bardzo korzystne.
Twój konkurent walczy z Tobą o miejsce na rynku, więc z pewnością nie będzie chciał zdradzać Ci swoich tajemnic. Ale jeśli nawet obydwaj prowadzicie cukiernie, z których każda strzeże swych tajemnych receptur na wyjątkowe pączki, nie oznacza to, że nie możecie współpracować.
Możecie zrzeszyć się w cechu cukierników lub założyć własną organizację, która będzie wspólnie działała na rzecz waszej branży. Wówczas, w wypadku zwariowanych pomysłów samorządowych lub krajowych władz, które mogłyby uderzyć w zakłady cukiernicze, wystąpicie pod szyldem organizacji, a nie jako reprezentanci jednostkowych interesów.
Kilku firmom łatwiej też będzie złożyć się na większą kampanię reklamową. Wydawnictwa mogą wspólnie promować czytelnictwo, razem organizując działania, na które w pojedynkę nie byłoby ich stać.
Serwisy samochodowe mogą zachęcać do korzystania z usług autoryzowanych serwisów albo przeciwnie, przekonywać, że małe warsztaty także mogą gwarantować odpowiednią jakość, ale za niższą cenę.
Dwie małe firmy mogą przygotować uzupełniającą się ofertę.